افغانستان-نه-تنها-داعش-و-طالب-بلکه-علیه-استخبارات-منطقه-می-جنگد

معاون سخنگوی ریاست اجراییه می گوید: داعش و طالب به اندازه پاکستان نزد افغانستان خطرناک نیست بنابراین جنگ ما تنها علیه این دو گروه نمی باشد بلکه علیه استخبارات منطقه است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجراییه امروز پنج شنبه(5 اسد) در نشست خبری هفته وار این ریاست گفت: افغانستان برای محو تروریسم می جنگد و هدف اصلی نیروهای امنیتی مبارزه با خظر جدیدی تر از این گروه ها است که پاکستان حامی اصلی آن می باشد.

معاون سخنگوی ریاست اجراییه تصریح می کند که حدود20 گروه تروریستی در افغانستان فعالیت می کند که همه آنها در پاکستان تربیت و حمایت می شوند.

فیصل افزود:" تروریستان نظامی پاکستان که در خاک افغانستان دستگیر می شوند نشان دهنده وجود تروریسم در پاکستان است ودر همان جا نیز مشغول آموزش حملات انتحاری می باشند.

او همچنان از بهتر شدن اوضاع کابل و شمال کشور خبر می دهد و تاکید می کند که در ولسوالی های ناوه، نادعلی و نیز بغلان مرکزی وضعیت امنیتی بهتر شده و نیروهای امنیتی کشور به زودی مناطق تحت کنترول مخالفان مسلح را دوباره در تصرف خود درآورند.

آقای  فیصل خاطر نشان ساخت "افغانستان به دنبال صلح با تمام مخالفان است و هیچ استثنایی وجود ندارد اما در صورتی که این گروها بخوانند مردم ما را همه روزه شهید کنند سکوت نکرده آنان را نابود می سازیم."

در همین حال وی می افزاید که از دعوت پاکستان به پروسه صلح و نیز دست برداشتن از حمایت تروریسم دست بردار نخواهیم بود و تا زمانی که قبول نکرده فرا خواهیم خواند.

معاون سخنگوی ریاست اجراییه اضافه می نماید که افغانستان در  حمایت جهانی است و حامیان کشور  نیز حامیان دیروز نیست بلکه تعهدات و کمک های بیشتری برای  کشور ما در نظر است.

فیصل یادآور می شود که تروریسم تنها پدیده خطرناک برای افغانستان نه بلکه تهدید جهانی است و برای نابودی آن همه دنیا تلاش می کنند. پس پیروزی از  آن ماست.

افغانستان نه تنها داعش و طالب بلکه علیه استخبارات منطقه می جنگد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد