افغانستان-نیازمند-همکاری-سازمان-ملل-در-بخش-مهاجرین-است

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور میگوید افغانستان بیشترین آمار مهاجرین را دارا می باشد به همین دلیل حکومت نیاز جدی به کمک کمیشنری سازمان ملل در امور پناهندگان دارد.

به گزارش افغان نیوز: وزیر امور خارجۀ افغانستان، در دیدار با فتحیه عبدالله، نمایندۀ جدید کمیساری عالی ملل متحد در امور پناه‌هندگان برای افغانستان، از کارکردها و همکاری های این نهاد در امور پناه‌‌‌‌هندگان برای مهاجران در داخل و خارج کشور قدردانی کرد.

به اساس خبرنامه‌یی که از سوی این وزارت به نشر رسیده، خانم فتحیه عبدالله، اعتبارنامۀ کاری‌اش را به وزیر امور خارجۀ افغانستان سپرد.

نمایندۀ کمیساری سازمان ملل متحد در امور پناه‌هندگان برای افغانستان در این دیدار گفت که این نهاد تلاش‌های جدی خود را برای کمک و همکاری مهاجران بیجاشده و عودت‌کنندگان دوام خواهد داد.

 دیدار وزیر امور خارجه و خانم فتحیه عبدالله در حالی صورت می‌گیرد که آقای ربانی با سفیر فنلند در کابل نیز دربارۀ مشکلات مهاجران افغان و بیجاشدگان تبادل نظر کردند.

افغانستان از جمله کشورهای می باشد که بیش‌ترین مهاجر را در کشورهای ایران و پاکستان دارد، و در سال‌های اخیر شمار زیادی از شهروندان افغانستان به کشورهای اروپایی نیز، پناهنده‌ شده‌اند.

از سویی، برگشت ده‌ها هزار تن از مهاجرین افغان از پاکستان به یکی از چالش‌های جدی برای حکومت بدل شده و این روند از سال گذشته به این‌طرف به شدت ادامه دارد.

به اساس آمارهای ادارۀ محلی ولایت ننگرهار، روزانه بیش از هزار تن از مهاجران از طریق بندر تورخم وارد کشور می‌گردند که بیش‌تر آنان به کمک نیاز دارند.

افغانستان نیازمند همکاری سازمان ملل در بخش مهاجرین است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد