روسیه-میانجی-صلح-دولت-افغانستان-با-طالبان-میشود

سفیر روسیه در کابل میگوید که کشورش یگانه راه حل بحران افغانستان را مذاکره میداند و مسکوآماده است برای صلح دولت با طالبان میاجی شود.

به گزارش افغان نیوز: الکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه در کابل می‌گوید راه حل مناسب برای پایان دادن بحران در افغانستان گفتگو با طالبان است.

الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه روز گذشته در کابل بیان کرده که گفتگوهای بین‌الافغانی برای حل مشکلات کنونی افغانستان مهم است اما این کشور در صورتی از طالبان برای گفتگوهای صلح حمایت می‌کند که قانون اساسی افغانستان را پذیرفته و رابطه خود با گروه القاعده را قطع کند.

مانتیتسکی ارتباط روسیه با طالبان را رده کرده و افزوده دو کشور نباید تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: در صورت که دولت افغانستان بخواهد، مسکو میتواند میانجی گفتگوی صلح با طالبان باشد.

این دیپلمات ارشد روسیه همچنان کارکردهای ناتو در چندین سال گذشته را بدون نتیجه عنوان کرده و گفته است پیمان اتلانتیک شمالی برای مبارزه با تروریزم و محو مواد مخدر در افغانستان اقدام موثری را انجام داده نتوانسته است.

سفیر روسیه، گروه داعش و جنبش اسلامی ازبکستان را تهدید جدی علیه مسکو دانسته و از تحرکات این گروه‌ها و تلاش برای راه یابی به کشورهای خاور میانه اظهار نگرانی کرده است.

این در حالی است که پیش از این مقام های روسی اعلام کرده اند که روسیه با گروه طالبان در ارتباط است و مقام های آمریکایی از این ناحیه نگرانی دارند.

روسیه میانجی صلح دولت افغانستان با طالبان میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد