افغانستان-و-ازبکستان-موافقتنامه-استرداد-مجرمین-را-امضا-کردند

صلاح الدین ربانی و زیرخارجه افغانستان در سفرش به ازبکستان توافقنامه استرداد مجرمین را باوزیر خارجه آن کشور به امضا رساندند.

به گزارش افغان خبر: صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور، در جریان سفر دو روزه اش برای اشتراک در چهل و سومین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری های اسلامی به تاشکند، با عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجه این کشور، ملاقات نمود.

در این ملاقات، وزرای امور خارجه افغانستان و ازبکستان گسترش هرچه بیشتر روابط دوستانه و همکاری ها میان دو کشور را به نفع هر دو طرف ضروری خوانده و بر عزم راسخ رهبری دو کشور در این راستا تأکید ورزیدند.

وزرای امور خارجه افغانستان و ازبکستان شرایط کنونی را زمینه مساعدی برای گشودن فصل جدید در روابط و همکاری های دوستانه میان دو کشور عنوان کردند.

وزیران دو کشور در مورد همکاری های دوجانبه در عرصه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تجارتی و فرهنگی؛ توافق نمودند.

در این سفر آقای ربانی، قرار شد در آینده نزدیک وزیر خارجه ازبکستان به افغانستان سفر کرده و در موارد مختلف بحث بیشتر نماید.

دو طرف تأکید ورزیدند که آجندای دیدارهای مقامات دو کشور در جریان این سفر رسمی، باید همه عرصه های ممکن برای توسعه همکاری های دوجانبه را تحت پوشش قرار دهد تا نهادهای مربوط دو کشور، با امضای موافقتنامه ها و یادداشت های تفاهم و طرح پروژه های مشخص، به توسعه همکاری ها در آن عرصه ها اقدام نمایند.

همچنان وزیر امور خارجه افغانستان خواهان حمایت ازبکستان از نامزدی افغانستان برای عضویت کامل در سازمان همکاری های شانگهای گردید. در پاسخ وزیر امور خارجه ازبکستان از همکاری آن کشور در این زمینه اطمینان داده و ضمناً وعده سپرد که آن کشور در همه نشست های بین المللی پیرامون افغانستان حضور فعال خواهد داشت.

وزرای امور خارجه افغانستان و ازبکستان در این دیدار موافقتنامه استرداد مجرمین میان دو کشور را امضاء نموده و آن را نشانه خوبی از اعتماد دو طرف در همکاری های دوجانبه خواندند.

افغانستان و ازبکستان موافقتنامه استرداد مجرمین را امضا کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد