افغانستان-و-قزاقستان-بیش-از-توافقنامه-امضا-کرده-اند

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در دیدار با نخست وزیر قزاقستان بیان داشت که میان این دو کشور بیش از ۴۰ توافقنامه به امضا رسیده است و کمسیون بین‌الحکومتی برای عملی شدن این توافقنامه‌ها کار می‌کند.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدلله رئیس اجرائیه کشور صبح امروز پنج شنبه (13عقرب) در حاشیه اجلاس سران حکومت‌های سازمان همکاری‌های شانگهای در شهر بشکیک جمهوری قزاقستان با باقی‌جان ساگیان تاییف دیدار نمود

رئیس اجرئیه کشور مان بیان داشت که میان دو کشور بیش از ۴۰ توافقنامه به امضا رسیده است و کمسیون بین‌الحکومتی برای عملی شدن این توافقنامه‌ها کار می‌کند.

عبدالله همچنان در صحبت‌های خویش از نهایی شدن موافقتنامه ایجاد مرکز حالت اضطرار و کاهش خطرات حوادث طبیعی میان دو کشور خبرداد.

رئیس اجرائیه کشور از امضای توافقنامه‌ای برای ترانزیت میان دو کشور خبرداد و بر تحکیم و گسترش همه جانبه روابط میان افغانستان و قزاقستان تاکید کرد.

نخست وزیر قزاقستان بر ادامه کار مشترک کمیته مشترک بین‌الحکومتی تاکید نمود و خواهان باز شدن شعبه اتاق‌های تجارت افغانستان در الماتا گردید.

نخست وزیر قزاقستان در صحبت‌های خویش همچنان علاوه کرد که کشورش تعهدات خویش را در زمینه کمک‌های عاجل برای افغانستان عملی ساخته است.

آقای ساگیان تاییف از حضور دانشجویان افغانستان و خدمت آنان برای کشورشان بعد از فراغت و برگشت به افغانستان اظهار خوشنوی کرد و وعده سپرد که کشورش آماده است کمک‌های خویش را در این زمینه به افغانستان ادامه دهد.

نخست وزیر قزاقستان در صحبت‌های خویش همچنان علاوه کرد که قزاقستان خواهان تامین امنیت و ثبات در افغانستان است و به همین منظور نماینده کشورش در کنفرانس بروکسل برای افغانستان اشتراک نموده بود.

نخست وزیر قزاقستان همچنان ابراز داشت که کشورش خواست‌های افغانستان در عرصه‌های مختلف را تحت مطالعه دارد و آماده است با این کشور در تمام بخش‌ها کمک و همکاری همه جانبه نماید.

نخست وزیر قزاقستان در صحبت‌های خویش افزود: داعش تهدیدی برای منطقه و افغانستان است و باید تلاش صورت گیرد تا زمینه استقرار آنان در افغانستان و منطقه مساعد نشود.

رئیس اجرائیه در صحبت‌های خویش گفت: نیروهای داعش در پاکستان مستقر بود و از آنجا بعد از عملیات در منطقه وزیرستان به افغانستان انتقال یافتند.

حکومت افغانستان با این گروه دهشت افکن در چندین منطقه درگیر است و این گروه تاهنوز تلفات زیادی را متحمل گردیده است.

رئیس اجرائیه در صحبت‌های خویش علاوه کرد: با این مشکل باید در سطح منطقه‌ای و جهانی برخورد شود و برای مقابله با این تهدید نیازمند افزایش همکاری‌های اطلاعاتی و استخباراتی هستیم.

این پیشنهاد رئيس اجرائیه کشور مورد استقبال نخست وزیر قزاقستان قرارگرفت و توافق به عمل آمد تا در عرصه تبادله معلومات و چگونگی مبارزه با افراط‌گرایی میان وزارت‌های امور دینی دو کشور نیز بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

افغانستان و قزاقستان بیش از 40 توافقنامه امضا کرده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد