افغان‌ها-به-گونه-وحشتناک-از-جنگ-رنج-می‌برند

نماینده ویژه امریکا می‌گوید که مردم افغانستان به شکل وحشتناکی از جنگ رنج می‌برند و برای ختم جنگ کارهای زیادی باید انجام شود.

به گزارش افغان نیوز؛ زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در چند رشته توییت نوشته است که نشست رهبران ارشد افغانستان به تاریخ ١٧ و ١٨ جولای یک گام مثبت بود؛ اما مردم به گونه وحشتناکی از جنگ رنج می‌برند.

وی افزوده که طرف‌ها توافق کردند تا مذاکرات را برای رسیدن به یک توافق سیاسی تسریع، جنگ را خاتمه و به آرزوهای مردان و زنان افغانستان پاسخ دهند.

خلیل‌زاد با بیان این‌که ایالات متحده در کنار مردم افغانستان می‌ایستد، افزود: آرزوی آن‌ها یک چیز است؛ صلح عادلانه و پایدار.

آقای خلیل‌زاد خاطرنشان کرد: تعهد طرف‌ها به جلوگیری از تلفات افراد ملکی شروع آن است، اما تنها یک توافق سیاسی از طریق مذاکرات می‌تواند به این خشونت بی‌رحمانه نقطه پایان بگذارد.

این درحالی است که جوبایدن، رییس جمهور امریکا در یک تماس تلفنی با رییس جمهور غنی بار دیگر تاکید کرد که کشورش از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان پشتیبانی می‌کند.

در همین حال، سفارت امریکا در کابل نیز خطاب به طالبان اعلام کرده که تلاش‌های شان را برای تضعیف دستاوردهای ٢٠ سال گذشته متوقف کنند و به قرن ٢١ بپیوندند.

افغان‌ها به گونه وحشتناک از جنگ رنج می‌برند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد