اقتصاد-افغانستان-درحال-فروپاشی-کامل-قرار-دارد

وزیر خارجه پاکستان در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی در مورد افغانستان، هشدار داد که اقتصاد افغانستان درحال فروپاشی کامل قرار دارد و این وضعیت به صورت مستقیم بالای منطقه و جهان تاثیر منفی دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ نشست ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی در مورد افغانستان، امروز یک شنبه(۲۸، قوس) با سخنان افتتاحی، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در اسلام آباد آغاز شد. 

وزیر خارجه پاکستان در این نشست، گفت: وقت آن رسیده جامعه جهانی برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی در کنار مردم افغانستان ایستاد شود.

قریشی، تصریح کرد که در شرایط کنونی ما نمی‌توانیم خطر فروپاشی کامل اقتصادی در افغانستان را رد کنیم.

وی هشدار داد: پیامد بحران انسانی و فروپاشی اقتصادی افغانستان بسیار خطرناک است. این بحران و فروپاشی می‌تواند رشد افراط گرایی، هراس افگنی و نا امنی برای صلح و ثبات منطقه و جهان را در پی داشته باشند.

آقای قریشی، گفت که برای احیای اقتصاد برای پرداخت حقوق، احیای مشاغل کوچک و تقویت سیستم بانکی به پول نقد نیاز است و «هیچ پولی برای پرداخت انرژی، غذا، دارو و سایر لوازم ضروری وجود ندارد.»

به گفته وی: OIC باید با مقامات افغانستان همکاری کند تا به انتظارات جامعه بین المللی به ویژه در مورد انحصار سیاسی و اجتماعی، احترام به حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان و دختران و مبارزه با تروریسم کمک کند.

این درحالی است که پایتخت‌های هند و پاکستان به عنوان دو کشور رقیب، هم‌زمان امروز یک‌شنبه میزبان نشستی درباره افغانستان است.

اقتصاد افغانستان درحال فروپاشی کامل قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد