امروز-ملا-غنی-و-فردا-اشرف-غنی-به-اسلام‌آباد-می‌رود

رئیس پیشین امنیت ملی کشور می‌گوید: پس از سفر ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان به پاکستان؛ روز بعد نوبت رئیس‌جمهور غنی است تا به اسلام‌آباد برود و تمام بازی را به نفع آنها رقم بزند.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی کشور، شب گذشته (سه‌شنبه، ۲۵ قوس) در صفحه تویترش نوشت که با توجه به اوضاع جاری، پس از ملا برادر نوبت سیاست‌مداران افغانستان اند که به پاکستان سفر کنند.

وی علاوه کرده‌است که پس از سفر عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و رئیس سازمان استخبارات این کشور (ISI) به کابل، روز گذشته خلیل‌زاد به اسلام‌آباد رفت و امروز نیز معاون سیاسی طالبان در محافل سیاسی پاکستان به سر می‌برند.

رئیس پیشین امنیت ملی با انتقاد از رویکرد دولت افغانستان در برابر سیاست‌های دولت پاکستان، گفته‌است که روز بعد نوبت رئیس‌جمهور غنی است که به اسلام برود.

آقای نبیل از شهروندان افغانستان خواسته‌است که در برابر بازی‌های سیاسی پاکستان متحد شده و صدای اعتراض خود را بلند کنند.

به باور این مقام پیشین امنیت ملی کشور، اگر شهروندان افغانستان در برابر سیاست‌های زیاده‌خواهی دولت پاکستان ایستاد نشوند، تمام بازی به نفع اسلام‌آباد به پیش خواهد رفت.

این درحالی است که روند گفت‌وگوهای بین‌الافغانی برای یک وقفه ۲۰ روزه جهت مشوره در مورد فهرست آجندای مذاکرات صلح متوقف شده‌است.

ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان همراه با یک هیئت این گروه، جهت دیدار با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه این کشور به اسلام‌آباد رفته‌است.

از سوی هم، رهبران طالبان با پیشنهاد رئیس جمهور غنی مبنی بر برگزاری دور دوم مذاکرات صلح در داخل کشور مخالفت نشان داده و گفته اند که مخربین روند صلح، منافع فردی شان را در خطر می‌بینند.

امروز ملا غنی و فردا اشرف غنی به اسلام‌آباد می‌رود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد