وقفه-در-مذاکرات؛-ملا-برادر-به-پاکستان-رفت

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی این گروه در راس یک هیئت به اسلام‌آباد، مرکز پاکستان رفته‌است.

به گزارش افغان نیوز: محمدنعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، شب گذشته (سه‌شنبه، ۲۵ قوس) با نشر تویتی گفت که ملا برادر به دعوت رسمی دولت پاکستان به این کشور رفته‌است.

وی همچنان گفته است که ملا برادر قرار است در جریان این سفر با عمران خان نخست‌وزیر و شاه‌محمود قریشی وزیر خارجه‌ی پاکستان در اسلام‌آباد دیدار کند.

به گفته‌ی او، در جریان این دیدارها در مورد موضوعات دوجانبه از جمله مشکلات مهاجرین، رفت و آمد افغان‌ها به پاکستان و مشکلات مهاجرین بحث خواهد شد.

در همین حال، محمد صادق خان، نماینده‌ی ویژه پاکستان برای افغانستان در رشته‌تویتی گفته است که این دیدار سه روزه‌ی ملا برادر از پاکستان بخشی از سیاست‌های اسلام‌آباد برای برقراری ارتباط با طرف‌های اصلی افغان در مذاکرات صلح دوحه است.

او همچنان گفته است که پاکستان از توافق سیاسی جامع برای صلح، ثبات و رفاه پایدار در افغانستان و منطقه حمایت می‌کند.

این در حالی است که روند گفت‌وگوهای بین‌الافغانی برای یک وقفه ۲۰ روزه جهت مشوره در مورد فهرست آجندای مذاکرات صلح متوقف شده‌است.

از سوی هم، رهبران طالبان با پیشنهاد رئیس جمهور غنی مبنی بر برگزاری دور دوم مذاکرات صلح در داخل کشور مخالفت نشان داده و گفته اند که مخربین روند صلح، منافع فردی شان را در خطر می‌بینند.

وقفه در مذاکرات؛ ملا برادر به پاکستان رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد