امریکا-بر-طالبان-و-دولت-افغانستان-فشار-وارد-می‌کند

نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح می‌گوید که ایالات متحده بالای کاهش خشونت‌ها در افغانستان تمرکز دارد و به این منظور بر طرف‌های جنگ در این کشور فشار وارد می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان، امروز یک‌شنبه(4، عقرب) در برگۀ توییترش نوشته است؛ تنها کاهش خشونت‌ها که منجر به قراری آتش‌بس سرتاسری در افغانستان شود، پاسخ مناسبی برای وضعیت غم‌انگیز جاری در این کشور است.

وی به افزایش خشونت‌ها در ولایت‌های تخار، غور، هلمند، میدان‌وردک و کابل اشاره می‌کند و می‌گوید که وضعیت جاری در افغانستان یک تراژید دردناک است و غیرنظامیان به شکل گسترده و نظام‌مند هدف حمله‌های طالبان قرار می‌گیرند.

نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان می‌سازد که ایالات متحدۀ امریکا به گونۀ استثنایی بر کاهش خشونت‌ها در افغانستان تمرکز دارد و بر طرف‌های جنگ فشار وارد می‌کند تا خشونت‌ها را کاهش دهند. او همچنان می‌گوید که کاهش خشونت‌ها باید به آتش‌بس سرتاسری در افغانستان بینجامد.

در همین حال، شاه‌حسین مرتضوی مشاور رئیس جمهوری افغانستان در واکنش به این اظهارات عبدالسلام حنفی در توییتی نوشت: «وقتی رهبری طالبان تایید می‌کند که تنها طالبان در افغانستان مسلح اند. در پشت هر رویداد تروریستی نیز همین گروه قرار دارد.»

همچنان، طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان در این مورد در توییتی نوشت: «طالب هرگز نمی‌تواند از مسوولیت کشتار مردم برائت بگیرد. این ویدیو نشان می‌دهد که طالب مسوول همه جنایات است. 

این در حالی است که طالبان از یک ماه به این‌سو خشونت‌ها را در در ولایت‌های هلمند، غور، میدان‌وردک و تخار افزایش داده‌اند. روز گذشته، در پی حمله انتحاری در غرب شهر کابل(مرکز آموزشی کوثر دانش) دست‌کم ۳۰ نفر کشته‌ و بیش از ۷۰ نفر دیگر زخم برداشتند.

خشونت‌ها در افغانستان در حالی افزایش یافته است که هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر سرگرم یافتن یک راه حل سیاسی برای پایان جنگ در کشور هستند.

امریکا بر طالبان و دولت افغانستان فشار وارد می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد