امریکا-بر-قضاوت-شفاف-در-مورد-شکایات-انتخاباتی-تاکید-کرد

معین وزارت خارجه امریکا در امور جنوب آسیا و آسیای مرکزی از کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان خواسته است که درباره شکایت‌ها بصورت حرفه ای و شفاف قضاوت کند.

به گزارش افغان نیوز: الیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا در امور جنوب آسیا و آسیای مرکزی شب گذشته(یک‌شنبه، ۱جدی) در توییتر اش نگاشت: "با در نظرداشت این که اکثریت افغان ها قادر به رای دادن نبودند، برنده نهایی هر کس که باشد، باید اقدامات اولیه و مشخص را روی دست گیرد تا به خوبی پیشرفت چشمگیر این کشور را در رهبری و تیم مذاکره کننده منعکس سازد."

دفتر خانم ویلز از کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان خواسته است تا به طور حرفه ای و شفاف به شکایت ها رسیدگی کنند.

معاون وزارت خارجه امریکا در امور جنوب آسیا و آسیای مرکزی تاکید کرده که ایالات متحده از اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مطلع شده و از خدمات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان برای کارشان در چنین شرایط چالش برانگیز قدردانی می کند.

در همین حال، روز گذشته؛ جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل نیز گفت که برای روشن شدن نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری گام های زیادی باقی مانده است.

این درحالی است که روز گذشته، کمیسیون انتخابات نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری شش میزان را اعلان کرد، اما عبدالله عبدالله، رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی نتیجه آن را نپذیرفت.

امریکا بر قضاوت شفاف در مورد شکایات انتخاباتی تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد