تیم-عبدالله-نتیجه-ابتدایی-انتخابات-را-نپذیرفت

دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» دقایقی پس از اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری گفته است که «نتیجه استوار بر تقلب را بدون رسیده‌گی به خواست‌ها و تقاضاهای قانونی این جریان هرگز قبول نمی‌کند.»

به گزارش افغان نیوز: دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» به رهبری عبدالله عبدالله گفته است که کمیسیون مستقل انتخابات بدون رسیده‌گی به خواست‌ها و اعتراضات قانونی – تخنیکی «ثبات و هم‌گرایی» و دیگر دسته‌های انتخاباتی در پیوند به «تقلب‌های گسترده و سیستماتیک» و پیش از تصفیه بیش از ۳۰۰ هزار رأی «باطل و مشکوک»، ارقامی را زیر عنوان نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ اعلام کرد.

«ثبات و هم‌گرایی» تأکید کرده است که این دسته انتخاباتی «نتیجه استوار بر تقلب را بدون رسیده‌گی به خواست‌ها و تقاضاهای قانونی این جریان هرگز قبول نمی‌کند

این دسته انتخاباتی افزوده است همان گونه که قبلاً گفته بود با استفاده از تمام ابزار و وسایل قانونی از آرای پاک مردم دفاع می‌کند، به مردم اطمینان می‌دهد که بر این تعهد خود استوار است و برایش «نتیجه تقلبی» اعلام‌شده، بدون تصفیه آرای «پاک» از «ناپاک» مشروعیت ندارد.

«ثبات و هم‌گرایی» ابراز امیدواری کرده است که کمیسیون شکایات انتخاباتی به شکایات و خواست‌های قانونی این دسته و دیگر دسته‌های انتخاباتی بر اساس قانون، طرزالعمل‌ها و لوایح انتخاباتی رسیده‌گی کند.

این دسته انتخاباتی در پایان اعلامیه خود ضمن تأکید مجدد بر دفاع از «آرای پاک مردم» خاطرنشان ساخته است که به زودی در یک نشست خبری جزئیات موضع‌گیری و تصامیم آینده‌اش در پیوند به نتیجه ابتدایی انتخابات را اعلام خواهد کرد.

کمیسیون مستقل انتخابات پیش از چاشت امروز یک‌شنبه، اول جدی، نتیجه ابتدایی انتخابات ششم میزان را اعلام کرد.

این درحالی است که جان‌بس، سفیر امریکا در کابل نیز در برگه تویترش نگاشته است که نتیجه‌ای که اعلام شد، ابتدایی بود و هنوز هم گام‌های زیادی تا اعلام نتیجه‌ی نهایی باقی مانده است.

تیم عبدالله نتیجه ابتدایی انتخابات را نپذیرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد