امریکا-برای-گفتگو-با-طالبان-اعلام-آمادگی-کرد

لیزا کورتس، معاون دستیار رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا اعلام کرده که کشورش آماده است تا در گفت‌وگوهای صلح با طالبان شرکت کند.

به گزارش افغان نیوز: لیزا کورتس، معاون دستیار رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا با استقبال از اعلام آتش‌بس حکومت افغانستان در برابر طالبان، می‌گوید که واشنگتن آماده است تا در گفتوگوهای صلح با این گروه اشتراک کند. وی افزود؛ ما نمی‌توانیم جای‌‍گزین حکومت و مردم افغانستان در روند صلح کار کنیم و باید یک راه حل سیاسی از روندی به دست آید که به رهبری و مالیکت افغانان باشد.

این مقام بلند پایۀ کاخ سفید، توجه جدی به نگرانی‌های پاکستان را در روند صلح افغانستان بسیار مهم دانسته و می افزاید: «ما باید نگرانی اصلی امنیتی پاکستان را درک کنیم و اطمینان یابیم که منافع این کشور درنظر گرفته می‌شود، اما فراموش نکنیم که منافع پاکستان با شورشگری طالبان در افغانستان برآورده شده نمی‌تواند. زیرا پاکستان، مسوولیت بنیادی دارد تا جلو استفاده از قلمروش را از سوی این عناصر مخرب بگیرد.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در یک نشستی روز(چهارشنبه،۱۷جوزا) از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور خواست که از روز ۲۷ ماه مبارک رمضان تا روز پنجم عید سعید فطر آتش بس کنند. از سوی هم گروه طالبان به افراد شان در سراسر کشور دستور داده که در روزهای عید دست از هرگونه حملات بردارند.

امریکا برای گفتگو با طالبان اعلام آمادگی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد