رئیس-جمهورغنی-باید-به-اتهام-قتل-محاکمه-شود

شماری از بزرگان سیاسی رئیس جمهورغنی را عامل قتل کشته شدگان یک سال قلل جنبش رستاخیز در مقابل ارگ میدانند و خواستار محاکمه وی به اتهام قتل هستند.

به گزارش افغان نیوز: احمد ضیا مسعود نماینده پیشین رئیس جمهور در امور حکومت داری خوب امروز پنج شنبه (24 جوزا) در مراسم سالگرد شهدای جنبش رستاخیز گفت که باید رئیس حکومت محاکمه گردد.

او بیان کرد که سران حکومت عامل قتل جوانان ما در تظاهرات جنبش رستاخیز هستند و باید نهاد های عدلی وقضایی آنها را به میز محاکمه بکشانند.

وی می گوید اگر مسئولین نهاد های عدلی و قضایی کشور مستقلانه عمل کرده نمیتوانند، باید از سمت شان کناره گیری نمایند.

آقای مسعود همچنان علاوه کرد که باید در همان زمان مجاهدین و احزاب سیاسی از جنبش رستاخیز حمایت میکردند و حکومت را سقوط میدادند اما در این مورد احزاب کمکار بوده است.

در همین حال محمد علم ایزد یار پدر محمد سالم ایزدیار یکی از کشته شدگان جنبش رستاخیز می گوید که در مدت یک سال گذشته حتی یک فرد از چگونگی پرونده قتل سالم ایزد یار نپرسیده اند.

همچنان در این محفل عبدالهادی مسلمیار رئیس مجلس سنا می گوید که قاتل خطاب کردن رئیس جمهورغنی فایده ندارد.

به باور وی در این قتل کسانی که در زمان انتخابات ریاست جمهوری در کنار رئیس جمهور غنی ایستاد بوده اند نیز شریک هستند.

اما فاروق وردک وزیر دولت در امور پارلمانی می گوید که اگر ما مقام شهدا را از تاریخ کشور حذف کنیم در افغانستان هیچ افتخاری باقی نمی ماند.

او می گوید که همیشه جان بازی های شهدا باعث پیشرفت کشور شده است.

قابل ذکر است که یک سال قبل پس از حمله انفجاری بزرگ در چهارراهی زنبق در کابل، شماری حکومت را به بی توجهی متهم کرده و دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات چیان جنبش رستاخیز نام گرفتند، اما تظاهرات به خشونت گرایید و نیروهای امنیتی به سوی تظاهر کنندگان فیر کردند که در نتیجه نزدیک به ده تن کشته شدند و شماری نیز زخم برداشتند، در میان کشته شدگان سالم ایزد یار پسر معاون مجلس سنا نیز شامل بود.

رئیس جمهورغنی باید به اتهام قتل محاکمه شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد