امریکا-در-پی-تزریق-پول-نقد-به-اقتصاد-افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید که کشورش با نهادهای مختلف از جمله سازمان ملل متحد و برنامه توسعه این سازمان کار می‌کند تا در کنار کمک‌های بشردوستانه، پول نقد را نیز به اقتصاد افغانستان تزریق کند.

به گزارش افغان نیوز؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، روز دوشنبه(۲۹ قوس) در یک نشست خبری گفت که امریکا تلاش می‌کند تا راه‌های خلاقانه‌ای را برای کمک به مردم افغانستان پیدا کند.

وی همچنان گفت: امریکا اذعان دارد که افغانستان در حال حاضر با بحران انسانی روبه‌رو است، این وضعیت پیش از خروج امریکا نیز وجود داشت، اما اخیراً حادتر شده است. او خشک‌سالی مداوم و جنگ‌های متوالی را از عوامل این وضعیت توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا کشورش را از بزرگ‌ترین ارائه‌کننده کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان خواند، اما تأکید کرد که ایالات متحده به تنهایی قادر نیست از بحران انسانی در این کشور جلوگیری کند. 

او خاطرنشان کرد که باید همه کشورها و به خصوص کشورهای نزدیک و منطقه به افغانستان کمک کند، اما از کشور خاصی نام نبرد.

ند پرایس هم‌چنین به مجوزهای عمومی که از سوی وزارت خزانه‌داری امریکا برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان صادر شده است، نیز اشاره کرد و افزود که کشورش از کمک به افغانستان حمایت می‌کند.

در این نشست خبری در مورد دارایی‌های بانک مرکزی که در امریکا مسدود شده است، سخنی گفته نشد. طالبان و برخی از کشورها خواستار آزادی این داریی‌ها شده‌اند.

این درحالی است که نهادهای امدادرسان از امکان وقوع فاجعه انسانی در زمستان پیش‌رو در کشور هشدار داده‌اند. طبق گزارش‌های نهادهای مسوول، بیش از نیمی از مردم افغانستان با کمبود غذا مواجه‌اند.

امریکا در پی تزریق پول نقد به اقتصاد افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد