امریکا-طالبان-را-در-قبال-تعهدات-شان-مسئول-می‌داند

وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که ایالات متحده و متحدان ناتو به پشتیبانی از مردم افغانستان ادامه داده و طالبان را در قبال تعهدات شان مسئول می‌دانند.

به گزارش افغان نیوز: انتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا، امروز شنبه(۲۸ حمل) در چند رشته توییت گفته که سفر پرباری به بلجیم و افغانستان داشته است.

بلینکن با اشاره به روابط امریکا با افغانستان و تحولات پسا-خروج گفته است: ایالات متحده و متحدان ناتو به پشتیبانی خود از مردم افغانستان ادامه می‌دهند. 

وی با اشاره به اینکه ما نسبت به تهدیدات تروریستی بیدار خواهیم ماند، تصریح نموده که دارایی‌های قابل توجهی را در منطقه حفظ و طالبان را در قبال تعهداتش مسئول خواهیم دانست.

وزیر خارجه امریکا در رابطه به آینده افغانستان، گفت که آینده این کشور در نهایت به دست مردمش است، اما پشتیبانی، تعامل و تعهد و مشارکت دایمی ما با افغانستان همچنان پابرجا می‌ماند.

آقای بلینکن در مورد دیدارش با رییس جمهور غنی در کابل گفت: ما مشتاقانه منتظریم که در جهت آینده صلح‌آمیز و مرفه افغانستان همکاری کنیم.

این درحالی است که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور، روز گذشته گفت که نیروهای افغان در میدان جنگ به سربازان امریکایی ضرورت ندارند، بلکه تنها به حمایت مالی شان نیاز داشته که درباره‌اش اطمینان دریافت کرده‌ایم.

امریکا طالبان را در قبال تعهدات شان مسئول می‌داند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد