امید-به-صلح-از-میان-دود-و-آتش-زبانه-می‌کشد

معاون اول شورای عالی مصالحۀ ملی می‌گوید که هرچند وضعیت کنونی نگران کننده بوده و حملات طالبان در نقاط مختلف کشور افزایش یافته، اما مردم هنوز هم امیدی به تامین صلح دارند.

به گزارش افغان نیوز: عنایت الله بابر فرهمند، معاون اول شورای عالی مصالحه ملی  امروز یکشنبه( 13، سرطان ) طی یک محفل گفت: با آنکه حملات گروه طالبان در نقاط مختلف کشور افزایش یافته اما مردم این سرزمین هنوز هم به صلح امیدوار اند.

آقای فرهمند بیان کرد که ناامنی‌های اخیر و سقوط پی هم ولسوالی‌ها از بی توجهی و سوء مدیریت نهاد‌های ذیربط بوده است. زیرا نیروهای امنیتی در خط نبرد از توانایی دشمن هراس ندارند بلکه از ضعف مدیریتی می‌ترسند.

وی افزود:« اگر وضعیت به همین قسم پیش برود و در نهایت تصمیم گرفته شود که متضمین عدالت اجتماعی، تامین و تحکیم یک نظام همه شمول در افغانستان ممکن نیست، نه تنها که این تصمیم به عنوان یک ننگ و شرم در تاریخ باقی خواهد ماند بلکه این آتش دامن جهانیان را خواهد گرفت.»

به گفته وی؛ مردم افغانستان امروز در یک شرایط بحرانی قرار دارند، دنیا نباید فراموش کند که افغانستان تاخته‌ی جدا بافته‌ی از جهان نیست. بلکه  جنگ و صلح افغانستان رابطه مستقیم بالای منطقه و جهان دارد.

این درحالی است که مذاکرات صلح در قطر در سایه افزایش خشونت‌‌ها و سقوط ولسوالی‌ها قرار گرفته و تاهنوز هیچ نشست و گفتگوی موثری در آن انجام نشده است‌.

امید به صلح از میان دود و آتش زبانه می‌کشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد