علما-به-طالبان-زیربناها-را-بنام-دین-ویران-نکنید

عالمان دین و فعالان سیاسی کشور می‌گویند که جنگ افغانستان برنده ندارد و طالبان نباید زیر نام دین و شریعت؛ زیرساخت‌ها و سرمایه‌‌های ملی را تخریب کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ عتیق‌الله منصور، عالم دین، روز( یک‌شنبه، ۲۰ سرطان) در نشست خبری گفت که مردم افغانستان همه مسلمان اند و طالبان نباید زیر نام دین و شرعیت در برابر آنها بجنگند. 

آقای منصور افزود؛ طالبان همواره گفته اند که در برابر نظامیان خارجی می‌جنگند؛ اما در حال حاضر نیروهای خارجی کشور را ترک کرده و جنگ این گروه در برابر مردم افغانستان معنا ندارد. بنابراین، زیرساخت‌های که سرمایه‌ی ملی و متعلق به مردم است، نباید تخریب شوند. 

عبدالقادر غوری، رییس شورای غوریان در این نشست گفت که مردم افغانستان نباید از رهبران کشور‌های خارجی توقع تامین صلح را داشته باشند؛ زیرا آنان بر مبنای منافع کشور شان عمل و سیاست‌گذاری می‌کنند. 

آقای غوری از بی‌برنامگی رهبران حکومت در راستای تامین صلح انتقاد کرده و افزود که رهبران دولت هیچ توجهی به خواست مردم و پایان جنگ در کشور ندارند. 

او از گروه طالبان خواست که هر چه زودتر به خشونت‌های شان پایان داده و برای تامین صلح با عزت و دایمی به میز مذاکره حاضر شوند. 

داکتر محمد عارف، معاون مجمع علمای افغانستان در این نشست گفت که جنگ در اسلام، اصل نیست و طالبان نباید به نام دین و شرعیت در برابر مردم افغانستان بجنگند. زیرا این جنگ برنده ندارد و راه حل مشکلات کنونی باید صلح و مذاکره باشد. 

این در حالی است که طی دو ماه اخیر، طالبان جنگ را در تمامی ولایت‌های کشور شدت بخشیده و تاکنون چندین ولسوالی میان این گروه و نیروهای امنیتی دست به دست شده‌اند.

عبدالله عبدالله، در دیدار با کاردار سفارت امریکا در کابل گفته است که صلح را گزینۀ مطلوب می‌دانیم، اما در برابر حمله‌های ویران‌گر طالبان بی‌تفاوت نمی‌مانیم.

علما به طالبان: زیربناها را بنام دین ویران نکنید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد