انتخابات-باید-سر-وقت-و-بدون-تخطی-ها-برگزار-شود

در اعلامیۀ احزاب و جریان های سیاسی در رابطه به انتخابات پارلمانی آمده است که انتخابات آینده باید در موعد اعلام شده و بدون هر گونه تاخیر و تعلل برگزار گردد و تخطی های انتخابات قبلی نباید تکرار شود.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه تاکید شده است که ما خواهان برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه هستیم. انتخاباتی که منتج به تأسیس پارلمان معتبر، ممثل واقعی ارادۀ ملت و مورد حمایت اکثریت مردم باشد. ما تاکید می کنیم که انتخابات آینده در موعد اعلام شده و بدون هر گونه تاخیر و تعلل برگزار گردد. مصمم هستیم که از این انتخابات وسیلۀ موثری برای حل بحران بسازیم. تأمیت شفافیت انتخابات و عدم مخالفت هیچ جناحی با نتایج آن ایجاب می کند که نظارت احزاب و ائتلاف های انتخاباتی بر تمامی پروسه های انتخابات، از ابتدا تا انتها تضمین گردد و نواقص و تخطی های انتخابات قبلی تکرار نشود.

با توجه به این مطالب، ما احزاب و جریانهای سیاسی تاکید می کنیم که:

  1. انتخابات پارلمانی باید حد اکثر تا اوایل میزان 1397 برکزار شود.
  2. به منظور جلوگیری از هدر رفتن آرای مردم، برای احزاب سیاسی و ائتلاف ها، آرای هر حوزه در درون لیست های قابل انتقال باشد.
  3. برای باشندگان افغانستان اعم از مهاجرین، بیجا شدگان داخلی و کسانی که در مناطق نا امن به سر میبرند، زمینه ی استفاده از حق رای شان فراهم شود.
  4. هر افغان واجد شرایط باید بتواند به گونه ی مستقل و یا از آدرس حزب و ائتلاف مورد پسندش، نامزد شود.
  5. از طریق ایجاد اتاق نظارت احزاب سیاسی، در ساختار کمیسیون مرکزی و کمیسیون های ولایتی انتخابات، زمینه نظارت تاثیر گذار احزاب سیاسی بر تمامی پروسه های انتخاباتی فراهم شود و هیچ تصمیم و اقدامی به دور از نظارت احزاب انجام نشود.
  6. مراکز رای دهی که اخیرا از سوی کمیسیون انتخابات به دلایل امنیتی در ولایات مختلف حذف شده اند، مجددا بررسی دقیق شوند و گزارش آن، در اختیار احزاب سیاسی قرار گیرد.

ما احزاب و جریان های سیاسی( اقتدار ملی، افغان ملت، پیوند ملی، جبهه نجات ملی نوین افغانستان، جمعیت اسلامی افغانستان، حرکت اسلامی افغانستان، حزب حراست اسلامی افغانستان، حزب اسلامی افغانستان و ....سایر احزاب و ائتلاف های سیاسی) از حکومت وحدت ملی و جامعه جهانی یکبار دیگر می خواهیم که هرچه زودتر در زمینه ی تطبیق این خواست اقدام کنند و با محروم کردن احزاب سیاسی از حق اشترکشان در انتخابات، حق میلیون ها مردمی که عضویت احزاب را دارند، ضایع نکند.

انتخابات باید سر وقت و بدون تخطی ها برگزار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد