برای-انتفال-قدرت-باید-زمینه-سازی-کنیم

نهاد سیاسی« جنبش گذار» برای پایان دوره کاری حکومت وحدت ملی لحظه شماری نموده و خواستار زمینه سازی برای انتقال قدرت شد.

به گزارش افغان نیوز: نهاد سیاسی" جنبش گذار" امروز دوشنبه( 30 – دلو) در کابل، طی نشست خبری خواهان زمینه سازی انتقال قدرت شده و گفت که 93 روز تا پایان حکومت وحدت ملی مانده است.

هارون معترف، رئیس نهاد جنبش گذار، حکومت را بی کفایت و بدون دست آورد دانسته و گقت که عامل اصلی بحران جاری درکشور، رویکرد نادرست حکومت است.

وی افزود، مطابق ماده 61 قانون اساسی، وظیفه رئیس جمهور در اول جوزای سال پنجم بعد از انتخابات پایان می یابد اما تا اکنون در دوران ریاست جمهوری های گذشته، مردم به این مسئله توجه نداشته و باید تا اول جوزا سال 1397 برای انتقال قدرت هرچی زودتر زمینه سازی شود.

رئیس جنبش گذار تاکید داشت که بعد از پایان وقت معینه، رهبران حکومت وحدت ملی، دلیل موجه برای ادامه قدرت نامشروع شان ندارند.

از سوی هم، فضل احمد معنوی، رئیس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات، سیاسیون را متهم به سوء استفاده از قانون کرده، گفت که از زمان آغاز حکومت وحدت ملی تا اکنون، بیشترین نقض قانون از سوی دولت مردان و سران حکومت صورت گرفته است.

وی حکومت را بی ریشه و قوم گرا عنوان نموده، اظهار داشت که دولتمردان اکنون در پی بر انگیختن حساسیت های قومی و دامن زدن به مسائیل قومی اند.

رئیس پیشین کمیسیون انتخابات خاطرنشان ساخت، حکومت وحدت ملی به اساس انتخابات و خواست مردم نبوده، بلکه دست نشانده خارجی ها و حامیان آن می باشد.

وی همچنان افزود که با سرنوشت انتخابات بازی شده و باید مراکز خیالی بسته گردد، اگر چنین نشود حکومت برای بار دوم از این مراکز بخاطر تداوم قدرت شان استفاده خواهد کرد.

وی گفت؛ سران حکومت در تلاش هستند که ملل متحد را با بلند نشان دادن نفوس کشور، مطمئین سازند.

این درحالی است که جنبش گذار در هفته گذشته نیز دریک نشست خبری از 100 روز تا پایان دوره حکومت وحدت ملی خبر داده بود.

برای انتفال قدرت باید زمینه سازی کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد