انتفاد-شورای-ملی-از-نشست-صلح-در-کابل

معاون دوم مجلس گفت که در کنفرانس دوروزه شورای عالی صلح و علما در کابل با شورای ملی مشوره نشده و حتا در جریان قرار نگرفته است و این گونه نشست‌ها نتیجه نمی‌دهند.

به گزارش افغان نیوز: نذیر احمد احمدزی، معاون دوم مجلس می‌گوید که در نشست صلحی که در کابل برگزار شده بود، هیاتی از شورای ملی حضور نداشته و به همین خاطر "ما اعتراض شدید خود را نسبت به این موضوع ابراز می داریم".

وی افزود، روند صلح یک روند شخصی نیست و اگر شورای عالی صلح یا حکومت با این روند شخصی برخورد می‌کند، مورد قبول شورای ملی نیست.

نشست دورزه ای در مورد صلح افغانستان دو روز پیش از سوی شورای عالی صلح در کابل برگزار شد.

در این نشست شماری از علما از سراسر کشور دعوت شده بودند.

در این نشست حدود 700 عالم دینی شرکت کرده بودند و از روند صلح افغانستان حمایت کردند.

علما از طرف های درگیری در افغانستان خواستند که زمینه صلح عادلانه را در کشور فراهم سازند.

کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح نیز بر حمایت علما از روند صلح افغانستان تاکید کرد و گفت که دستیابی به صلح در کشور بدون حمایت علما نا ممکن است.

همزمان با این، اکرم خپلواک رییس دبیرخانه شورای عالی صلح نیز گفت که این شورا حاضر است با طالبان روی میز مذاکره بنشیند و علما باید در گفتگوهای صلح کشور پیشقدم شوند.

همچنین، علمای کشور در پایان این نشست دو روزه با رییس جمهور غنی نیز دیدار کردند.

رییس جمهور غنی نیز ضمن استقبال از حمایت علما از روند صلح در کشور گفت که دولت به منظور گفتگو با طالبان آمادگی لازم را روی دست گرفته است.

این در حالی است که پیش از این شورای عالی صلح کشور گفته بود که اگر طالبان برای گفتگوهای صلح آمادگی نشان دهد، این شورای برای طالبان در کابل دفتر خواهد داد تا روند صلح براساس گفتگوهای بین الافغانی به پیش برده شود.

طالبان مسلح تا هنوز هیچ گونه آمادگی برای انجام مذاکرات از خود نشان نداده اند.

 

انتفاد شورای ملی از نشست صلح در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد