انتقاد-حنیف-اتمر-از-تصمامیم-یک-جانبه-حکومت

محمد حنیف اتمر یکی از نامزدان ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ با انتقاد از حکومت وحدت ملی گفته است که تغییر کمیشنران کمیسیون انتخابات به طور یک جانبه، لطمه بزرگی به اعتبار پروسه انتخابات خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی محمد حنیف اتمر، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تغییر کمیشنران کمیسیون انتخابات به طور یک جانبه و بدون هیچ‌گونه مشوره با نامزدان انتخابات ریاست جمهوری صورت می‌گیرد و غیر قابل قبول است و می‌تواند لطمه بزرگی به اعتبار پروسه انتخابات وارد کند.

اعلامیه افزوده است: “زمانیکه رهبری حکومت خود یکی از کاندیدان ریاست جمهوری باشد، تغییر کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات فقط از مجرای یک پروسه شفاف در هماهنگی و مشوره با سایر کاندیدان ممکن است. در غیر آن، هر نوع اقدام یک جانبه، اصل بی‌طرفی و شفافیت را در روند انتخابات به طور جدی زیر سوال خواهد برد”.

آقای اتمر تاکید کرده است که این اقدام و سایر تلاش‌های اخیر غیرقانونی و مغایر عرف انتخاباتی رهبری حکومت وحدت ملی که نمایشی به منظور بهره برداری انتخاباتی است، مایه نگرانی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و شهروندان افغانستان شده است.

در اعلامیه آمده است: “ما از تمام جریان های سیاسی، کاندیدان ریاست جمهوری، شرکای بین المللی افغانستان و نهاد های مدنی ملی و بین امللی می خواهیم تا اجازه ندهند که حکومت این پروسه ملی و دموکراتیک را سبوتاژ کرده و باعث بی ثباتی سیاسی در کشور گردد”.

این در حالی است که بر اساس گزارشات اخیر، برخی از منابع حکومتی گفته اند که رئیس جمهور غنی کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات را ممنوع الخروج کرده است. گفته می‌شود که آقای غنی قصد دارد کمیشنران فعلی کمیسیون انتخابات را برکنار و به جای آن ها افراد جدیدی را استخدام کند.

انتقاد حنیف اتمر از تصمامیم یک جانبه حکومت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد