چین،-افغانستان-و-پاکستان-برای-مبارزه-با-تروریزم-به-توافق-رسیدند

وزرای خارجه افغانستان، چین و پاکستان در دومین دور گفتگوهای شان برای توسعه همکاری ها در عرصه مبارزه با تروریزم، تفاهمنامه ای را به امضاء رساندند.

به گزارش افغان نیوز: صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، وانگ یی وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین و مخدوم شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان، دومین دور گفتگوهای شان را به تاریخ 24 قوس 1397 در کابل، برگزار کردند.

در اعلامیۀ مشترک دومین دور گفتگوهای وزیران خارجه افغانستان-چین-پاکستان آمده است که سه جانب توافق کردند تا همکاریهای شان را در چارچوب مشترک ایجاد یک کمربند یک راه، ترویج بخشند و همچنین بار دیگر بالای تصمیم قاطع خویش مبنی بر مبارزه با تروریزم، با همه اشکال و مظاهر آن و بدون هیچ نوع تفکیک، تأکید کردند.

سه طرف بر حمایت خویش از روند صلح فراگیر به مالکیت و رهبری افغانها که در سطح منطقه و جهان کاملاً مورد پشتیبانی قرار داشته باشد، به مثابۀ مطمئن ترین راه  برای آوردن صلح در افغانستان، مجدداً تأکید کردند. در این  خصوص، چین و پاکستان از تلاش های رییس جمهور غنی به ویژه پلان همه جانبه صلح که در نشست دوم پروسه کابل و نشست ژنیوا در مورد افغانستان طرح گردید، ستایش کردند.

وزیران خارجه سه کشور تصمیم جدی خویش را مبنی بر اجازه ندادن از قلمرو شان برای فعالیتهای تروریستی علیه کشور دیگری ابراز کردند و همکاریهای سه جانبه مبنی بر مبارزه با تروریزم را مورد بررسی قرار داده و بر نیاز به تقویت همآهنگی و همکاری در امر مبارزه با تروریزم بدون هیچ نوع تبعیض با افراد و گروههای تروریستی، تأکید نمودند.

آنها همچنان توافق کردند که با امکانات لوژستیکی تروریستها به شمول تمویل، استخدام و آموزش مبارزه کرده و همکاریهای سه جانبه برای بالا بردن ظرفیت در عرصه مبارزه با تروریزم را تقویت بخشند. همچنان اینکه به تروریست ها اجازه استفاده از انترنت را ندهند و اقدامات مشترکی را برای محو افکار ارتجاعی روی دست گرفته و با هم یکجا کار کنند تا پیوند بین تجارت مواد مخدر و تمویل تروریزم را از بین ببرند. برای توسعه همکاری ها در عرصه مبارزه با تروریزم، سه طرف یک "تفاهمنامه مبارزه با تروریزم" را به امضاء رساندند. 

وزرای مذکور بخاطر برگزاری موفقانه دومین نشست گفت و گو های وزیران خارجه افغانستان-چین-پاکستان و مهمان نوازی گرم افغانستان، سپاسگزاری و توافق نموند تا سومین نشست گفتگو های وزیران خارجه افغانستان-چین-پاکستان در سال 2019 در شهر اسلام آباد برگزار گردد.

چین، افغانستان و پاکستان برای مبارزه با تروریزم به توافق رسیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد