انتقاد-های-تند-عطا-محمد-نور-و-محمد-محقق-از-ارگ-ریاست-جمهوری

عطا محمد نور والی بلخ و محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائی، ضمن انتقاد های تلخ از ارگ ریاست جمهوری خواهان بازگشت جنرال دوستم به سمت معاونت اول ریاست جمهوری شدند.

به گزارش افغان نیوز: رهبران ائتلاف سه گانه(شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان) که چندی قبل بین دوستم، محقق و عطا محمد نور در ترکیه تشکیل شده بود با برگزاری همایشی بزرگ مردمی در شهر مزارشریف ارگ را متهم به تبعیض و فساد نمودند.

وی برخی از افراد حکومت را متهم به نقض ارزش های دینی نموده و خواهان جلوگیری از این حرکات شد.

آقای عطا محمد نور در همایش امروز در مزار شریف، ضمن متهم نمودن ارگ ریاست جمهوری به تبعیض و انحصارگرایی خواستار بازگشت بدون قید و شرط جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری به کشور شد.

گفته می شود که جنرال دوستم بعد از این که از فرود هواپیمای حاملش در مزار شریف جلوگیری به عمل آمد تا فعلأ در کشور ترکیه به سر می برد.

در این همایش آقای محمد محقق نیز از ارگ ریاست جمهوری در مناسبت به حاشیه راندن ریاست اجرایی و انزوای جنرال دوستم لب به سخن باز نموده و خواهان بازگشت دوستم به کشور شد.

آقای محقق، روی کار آمدن حکومت وحدت ملی را باعث افزایش تبعیض و نفرت پراکنی عنوان نمود.

وی تصریح نمود، ائتلاف نجات افغانستان با فشارهای مردمی و اقدامات قانونی، تبعیض سیستماتیک از سوی ارگ را زمین گیر خواهند کرد اما این حرکت به معنی خشونت و بر اندازی نظام نیست بلکه در صدد گرفتن حق شان خواهد بود.

قابل ذکر است که امروز هزاران تن از شهروندان مزار شریف در این گردهمایی مردمی حمایت شان را از این ائتلاف سه گانه اعلام کردند.

 

انتقاد های تند عطا محمد نور و محمد محقق از ارگ ریاست جمهوری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد