اولین-نشست-مجلس-نمایندگان-با-احضار-مسئولان-امنیتی-برگزار-شد

مجلس نمایندگان با برگزاری اولین نشست خود وزیران دفاع، داخله و رئیس امنیت ملی را در مورد حملات تروریسی اخیر در کابل و افزایش ناامنی ها احضار کرد.

به گزارش افغان خبر: بعد از رخصتی های تابستانی، امروز چهار شنبه (17 سنبله) مجلس نمایندگان نخستین نشست عمومی خویش را برگزار کرد.

در این نشست که مقام های امنیتی کشور به استجواب فرا خوانده شده بودند بیشتر سوال های نمایندگان در مورد حملات تروریستی اخیر در کابل و افزایش ناامنی ها در سایر ولایات مطرح گردیده است.

مقام های امنیتی خواستار سری شدن جلسه گردید، هر چند این خواست آنها از سوی شماری از نمایندگان پزیرفته نشد، در اخیر این جلسه از سوی رئیس مجلس سری اعلام شد.

الماس زاهد از جمله کسانی بود که خواستار سوال های نمایندگان به صورت علنی شد و تنها جواب های مسئولان امنیتی را سری میخواست.

اما غلام فاروق مجروح نماینده مردم هرات بیان کرد که مخالفان مسلح و دشمنان افغانستان نباید از اجندای این جلسه آگاهی یابند تا در مورد برنامه های آینده نهاد های امنیتی آگاهی حاصل نتوانند و باید سوال و جواب به صورت سری بیان شود.

به گفته آقای مجروح اگر جلسه علنی برگذار شود، مخالفان مسلح آگاهی حاصل کرده و عمل های پیشگیرانه علیه برنامه های این نهاد ها انجام میدهند.

عبدالروف ابراهیمی نیز تقاضای وزیران دفاع، داخله و رئیس عمومی امنیت ملی را پزیرفته و جلسه را سری اعلام کرد.

در دو روز گذشته حملات تروریستی سنگین در شهر کابل انجام شد که در نتیجه 43 تن جان باخت و نزدیک به 100 تن دیگر زخمی گردید.

بعد از ظهر روز دوشنبه گذشته یک ماین چسپکی در نزدیکی وزارت دفاع ملی انفجار کرد و بعد از آن با جمع شدن شماری از نیروهای امنیتی در محل حادثه فرد انتحاری مواد انفجاری حامل خود را انفجار داد که بیشترین تلفات را داشت.

شب همان روز نیز سه تن تروریست مسلح یک نهاد خیریه را در منطقه شهرنو کابل مورد حمله قرار دادند که در نتیجه شش تن زخم برداشت.

اولین نشست مجلس نمایندگان با احضار مسئولان امنیتی برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد