ایجاد-گروه-بین‌المللی-حمایت-از-روند-صلح-افغانستان

عبدالسلام رحیمی، نماینده ویژه رییس جمهور و وزیر دولت در امور صلح در دیدار با الکساندر مانتیسکی، سفیر روسیه در کابل روی «ایجاد گروه بین‌المللی حمایت از روند صلح افغانستان» گفت‌وگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دولت در امور صلح با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که در این دیدار دو طرف روی «ایجاد گروه بین‌المللی حمایت از روند صلح افغانستان» گفت‌وگو کرده است.

در خبرنامه آمده است؛ وزیر دولت در امور صلح در این دیدار گفت: «گروه بین‌المللی حمایت از روند صلح بنا به هدایت رییس جمهوری اسلامی افغانستان در راستای تقویت اجماع بین‌المللی روی صلح و انسجام تلاش‌های بین‌المللی در این راستا ایجاد می‌گردد.»

براساس اعلام وزارت دولت در امور صلح، سفیر روسیه از ایجاد گروه بین‌المللی حمایت از روند صلح افغانستان استقبال کرده و آن را یک گام مؤثر در راستای انسجام فعالیت‌های بین‌المللی در پیوند به صلح خوانده است.

این وزارت گفته است که در گروه بین‌المللی حمایت از روند صلح افغانستان، وزارت دولت در امور صلح به نماینده‌گی از حکومت رهبری این گروه را بر عهده خواهد داشت. هم‌چنان امور دارالانشای این گروه را نیز وزارت دولت در امور صلح مدیریت می‌کند.

این گروه در حالی ایجاد می‌شود که تلاش‌ها برای برقراری صلح جریان دارد و گروه طالبان اعلام کرده است که هیأت گفت‌وکننده این گروه در چند روز گذشته پیوسته با نماینده‌گان امریکا در قطر دیدار کرده است.

ایجاد گروه بین‌المللی حمایت از روند صلح افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد