ترامپ-و-عمران-خان-رابطه-ما-هیچ‌گاهی-این‌قدر-نزدیک-نبوده-است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور یالات متحده امریکا در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سویس با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار کرده و گفته است که «رابطه ما هیچ‌گاهی اینقدر نزدیک نبوده است.»

به گزارش افغان نیوز: عمران‌خان در این دیدار گفته است که مسألۀ اصلی البته افغانستان می باشد، زیرا مایۀ نگرانی امریکا و پاکستان است. هر دو ما به گفتوگو با طالبان و دولت، علاقه مند به ایجاد صلح در آنجا و انتقال منظم در افغانستان هستیم."

از سویی هم، آقای ترامپ دراین دیدار، گفتهاست که پاکستان و امریکا به صلح در افغانستان و یک انتقال منظم، علاقه دارند و همچنان بر گفتوگوها با طالبان و حکومت افغانستان تأکید کرد.

ترامپ همچنان در این دیدار گفت که روابط پاکستان و امریکا نزدیکتر از هر زمان دیگری است.

او نیز عمران‌خان را دوست خودش می‌داند و می‌گوید که دربارۀ مسایل گونه‌گون به شمول کشمیر با او گفت‌وگو می‌کند.

این درحالی است که الیس ویلز، معاون وزارت امور خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی درحال حاضر دریک سفر چهار روزه در پاکستان به سر می‌برد.

پیش از این، رسانه‌های پاکستانی گزارش داده بودند که خانم ویلز درجریان دیدار، با مقام‌های این کشور دربارۀ مسایل دوجانبه و روند صلح و ثبات افغانستان نیز، بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

در همین حال، روز گذشته سهیل شاهین در تویترش نگاشت که زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان و جنرال اسکات میلر، فرماندۀ کل نیروهای خارجی در افغانستان به نماینده‌گان از امریکا و ملا برادر معاون سیاسی و شیر عباس ستانکزی و امیرخان متقی دو عضو دیگر این گروه به نماینده‌گی از طالبان، شرکت داشتند.

ترامپ و عمران خان: رابطه ما هیچ‌گاهی این‌قدر نزدیک نبوده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد