ایران-از-پروسه-صلح-افغانستان-حمایت-می‌کند

محمد ابراهيم طاهریان، نماینده‌ ویژه‌ی وزارت خارجه ایران در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی وعده سپرد که کشورش از پروسه صلح افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه شورای عالی مصالحه ملی آمده است که آقای عبدالله ضمن استقبال از کمک‌های ایران و حمایت این کشور از پروسه صلح، تصویر روشنی از آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و تلاش‌های صلح ارایه نموده است. 

عبدالله تأکید کرد که فرصت استثنایی برای دست‌یافتن به صلح در کشور فراهم شده و حکومت افغانستان در این راستا گام‌های اساسی برداشته است، اما موفقیت صلح به همکاری صادقانه طرف مقابل و کمک جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه نیاز دارد. 

نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه ایران گفت: کشورش از هرگونه تلاشی که در آن ختم جنگ و حقوق همه اقشارجامعه تضمین و تأمین شود، حمایت می‌کند.

آقای طاهریان افزود که مردم افغانستان در چهار دهه گذشته قربانی‌های بی‌شماری داده‌اند و حالا زمان آن رسیده تا جنگ و خون‌ریزی در افغانستان پایان یابد.

این درحالی است که روز گذشته، رییس شورای عالی مصالحه ملی و رییس ستادمشترک ارتش پاکستان طی دیداری بر شروع مذاکرات معنادار بین‌الافغانی تأکید کردند.

ایران از پروسه صلح افغانستان حمایت می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد