رهبر-طالبان-حکومت-گفتگوی-صلح-را-تخریب-می‌کند

رهبر گروه طالبان در پیام عیدی‌اش، حکومت را به سبوتاژ گفتگوهای صلح متهم کرده و هم‌چنان هشدار داده که عواقب نقض توافق‌نامه‌ی قطر، به دوش امریکا خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: پیام عیدی ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، امروز یک‌شنبه (۱۹ ثور) از سوی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه همگانی شده است.

در این پیام، از خروج سربازان امریکایی و ناتو از افغانستان استقبال شده، اما آمده است که ایالات متحده تا اکنون بارها توافق‌نامه‌ی قطر را نقض کرده که عدم آزادی سایر زندانیان طالب و تأخیر در خروج کامل، از نکات عمده‌ی آن است.

رهبر گروه طالبان، هشدار داده است که نقض توافق‌نامه‌ی قطر و عدم پابندی در تعهدات ذکرشده در آن، عواقبی در پی خواهد داشت و مسؤول آن نیز ایالات متحده خواهد بود.

در این پیام، به گفت‌وگوهای صلح اشاره شده و آمده است که این گفت‌وگوها، برای گروه طالبان اولویت دارد؛ اما دولت افغانستان برای سبوتاژ این روند تلاش می‌کند.

هبت‌الله آخندزاده، هم‌چنان گفته است که گروه طالبان، خواهان روابط خوب با جهان، منطقه و کشورهای همسایه است و به همه اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان به هیچ‌کسی آسیبی نمی‌رسد.

در پیام عیدی رهبر گروه طالبان، هیچ اشاره‌ای به برقراری آتش‌بس در روزهای پیش رو نشده است.

ملا هبت‌الله آخندزاده، در حالی دولت افغانستان را متهم به سبوتاژ گفت‌وگوهای صلح کرده که قرار بود در ۲۴ اپریل، شهر استانبول ترکیه میزبان گفت‌وگوهای صلح باشد؛ اما این نشست به دلیل عدم اشتراک هیئت طالبان، تا بعد از ماه رمضان به تعویق افتاد.

رهبر طالبان: حکومت گفتگوی صلح را تخریب می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد