ایران-به-خلیل‌زاد؛-موضع-ما-در-قبال-افغانستان-ثابت-است

سفارت ایران در کابل در واکنش به اظهارات خلیل‌زاد مبنی براینکه تهران از روند صلح افغانستان حمایت کافی نمی‌کند، تاکید داشت که موضع ما ثابت بوده و از نتایج گفتگوهای بین‌الافغانی با مالکیت و رهبری افغان‌ها حمایت می‌کنیم.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این سفارت تاکید شده است که جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلحی حمایت می‌کند که برپایه مالکیت و رهبری افغان‌ها انجام گیرد.

در این اعلامیه آمده است که در پی اظهارات نادرست یک مقام آمریکایی پیرامون دیدگاه‌ها و عملکرد ایران در روند صلح افغانستان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل یک‌بار دیگر بر حمایت تهران از استقرار صلح و ثبات در افغانستان و مواضع ثابت مبنی بر ضرورت پایه‌گذاری صلح بر مبنای نتایج گفتگوهای بین‌الافغانی با مالکیت و رهبری افغان‌ها تاکید می‌کند.

در این اعلامیه گفته شده که به مقامات امریکایی توصیه می‌شود که قبل از هرگونه اظهارنظر درباره دیدگاه‌های مسئولین ایران درخصوص مسائل منطقه و افغانستان، ابتدا این مواضع را با دقت مطالعه نمایند.

این در حالیست که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان روز جمعه(3، اسد) در یک نشست آنلاین که توسط موسسه آمریکا برای صلح برگزار شده بود، گفت که ایران از روند صلح افغانستان حمایت کافی نمی‌کند.

وی گفته بود که ایران از روند گفت‌گوهای بین الافغانی و ایجاد ثبات در این کشور به دلیل وجود تنش های میان تهران و واشنگتن استقبال نکرده است.

این درحالی است که امریکا و طالبان، دهم حوت سال گذشته، توافقنامه صلح امضا کردند که بر اساس آن، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، آزادی هزاران زندانی از دو طرف و همچنین آغاز گفت‌گوهای بین الافغانی و برقراری آتش بس پایدار باید در یک مدت زمانی مشخص انجام می شد، اما تاکنون به‌صورت کامل تحقق نیافته است.

ایران به خلیل‌زاد؛ موضع ما در قبال افغانستان ثابت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد