ایران-خواهان-تقویت-کمک‌های-سازمان-ملل-به-مهاجران-افغان-شد

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت گسترش و تقویت کمک‌های سازمان ملل و خدمات کمیساریای عالی این سازمان در امور پناهنده‌گان به کشورهای همسایه، به ویژه در ایران تأکید کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه ایران امروز شنبه( ۳۰دلو) اعلام کرده است که آقای عبداللهیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد وضعیت منطقه و افغانستان گفت‌وگو کرده است.

وزیر خارجه ایران در این دیدار از تداوم ورود موج گسترده آواره‌گان از افغانستان ابراز تأسف کرده و گفته است که این روند خطرات گسترش تروریسم و تولید و قاچاق مواد مخدر را در این کشور افزایش می‌دهد. او افزوده است که این کار ثبات و امنیت منطقه و جهان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل گفته است، این سازمان از وضعیت کمک‌های محدود و پایین نهادهای بین‌المللی به ایران آگاه است.

براساس خبرنامه‌ وزارت خارجه ایران، دبیر کل سازمان ملل بر لزوم افزایش و تقویت حمایت‌ها و کمک‌های جهانی به ایران در پیوند به پناهجویان افغانستان تأکید کرده است.

در این خبرنامه آمده است که دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به نگرانی‌های جامعه جهانی از رشد تروریسم در افغانستان، ضرورت کمک به اقتصاد این کشور را جدی دانسته است.

ایران خواهان تقویت کمک‌های سازمان ملل به مهاجران افغان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد