ایران-پول-زیادی-به-افغانستان-داد-و-ما-قدردان-هستیم

رییس جمهور پیشین افغانستان اظهار داشته است که ایران از پیشتازان حمایت از افغانستان بوده و کوشش کرده که مذاکرات افغانستان و پاکستان انجام شود و اثرات حضور امریکا در افغانستان دیده نشود. ایران پول زیادی به افغانستان داد و ما قدردان هستیم.

به گزارش افغان نیوز: حامد کرزی، رییس ‌جمهوری پیشین افغانستان که برای شرکت در همایش بین المللی "ایران و مناطق پیرامونی" و "سومین همایش بین المللی افغانستان" به تهران سفر کرده، روز سه‌شنبه با حضور در شورای راهبردی روابط خارجی ایران، با اشاره به روابط دیرینه افغانستان و ایران، گفت:"ما مردم افغانستان وقتی از ایران یاد می ‌کنیم، می ‌گوییم کشور همزبان، هم دین و هم فرهنگ. ما پیوندهای انسانی بسیار زیادی باهم داریم."

وی تاکید کرد که ایران از پیشتازان حمایت از افغانستان بوده و کوشش کرده که مذاکرات افغانستان و پاکستان انجام شود و اثرات حضور امریکا در افغانستان دیده نشود. ایران پول زیادی به افغانستان داد و ما قدردان هستیم.

کرزی در خصوص استراتژی ترامپ و اینکه آیا واقعا امریکا با شبکه حقانی مقابله خواهد کرد، گفت:"استرتژی امریکا در خصوص افغانستان پیامی جز ادامه جنگ ندارد. مردم افغانستان صلح می‌خواهند و من شدیدا در مقابل این استراتژی می‌ایستم".

کرزی در شرایطی به ایران سفر می کند که واجد هیچ شخصیت حقوقی مهم و رسمی در چارچوب نظام سیاسی افغانستان نیست؛ اما او همچنان از حساب و اعتبار سیاسی اش به عنوان ۱۳ سال رییس جمهوری افغانستان، هزینه می کند و همین امر، او را همچنان همسطح و همتراز رهبران سیاسی دولت کنونی افغانستان، قرار داده است.

ایران پول زیادی به افغانستان داد و ما قدردان هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد