ا‌-ا-از-ایجاد-استراتیژی-انکشاف-ملی-در-آینده-نزدیک-خبر-داد

دفتر معاونت اقتصادی ریاست الوزرای ا.ا می‌گوید که کمیته مشترک جهت ساختن استراتیژی انکشاف ملی افغانستان ایجاد شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در خبرنامه‌ای گفته است که کمیته ساخت استراتیژی انکشافی ملی روز گذشته (یک‌شنبه، ۲۹ اسد) در نشست کمیسیون اقتصادی به رهبری آقای برادر ایجاد شده است.

در خبرنامه آمده است که در این نشست پس از بحث‌های همه‌جانبه پیرامون ساخت استراتیژی انکشاف ملی افغانستان فیصله شد تا یک کمیته مشترک متشکل از نمایندگان وزارت‌خانه‌ها و ادارات عضو کمیسیون اقتصادی تشکیل گردد و با در نظر داشت تمامی طرزالعمل‌ها و پلان‌های ادارات مسوده استراتیژی مورد نظر را نهایی و جهت منظوری به کمیسیون اقتصادی بفرستد.

طبق خبرنامه، در نوبتی کمیسیون اقتصادی در کنار بحث روی استراتیژی انکشاف ملی به کمیته مشترک متشکل از نماینده معاونیت اقتصادی، وزارت‌های زراعت، آبیاری و مالداری، معادن و پترولیم و مالیه به ریاست وزارت آب و انرژی وظیفه سپرده شد که جهت عملی شدن امور زمین‌های استملاک شده، استملاک زمین‌های باقیمانده مربوط بند کجکی و به منظور بررسی امکان سنجی پاک کاری رسوبات کاسه بند مذکور به ساحه سفر نمایند و گزارش خویش را به کمیسیون اقتصادی ارایه دارند.

در بخش دیگری خبرنامه آمده است که در این جلسه به کمیته تشکیل شده از وزارت‌های مالیه و معادن و پترولیم به ریاست بانک مرکزی وظیفه سپرده شد تا به گونه‌ای مشترک با نمایندگان اتحادیه زرگران جهت جلوگیری قاچاق طلا از کشور بررسی‌های همه جانبه را انجام داده و یافته های خود را با کمیسیون اقتصادی شریک سازد.

به نقل از خبرنامه، در پایان نشست نوبتی کمیسیون اقتصادی طرزالعمل جلوگیری از ورود و قاچاق  داروی‌های بی کیفیت و غیر قانونی منظور گردید.

بر اساس خبرنامه، برای تطبیق این طرزالعمل به کمیته مشترک به سطح معینان وزارت‌های مالیه، داخله، دفاع ملی، صنعت و تجارت و ریاست عمومی استخبارات به ریاست اداره ملی غذا و ادویه وظیفه سپرده شده تا این طرزالعمل را پس از منظوری تطبیق نماید.

 

 

ا‌.ا از ایجاد استراتیژی انکشاف ملی در آینده نزدیک خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد