دیدار-برادر-با-وزیر-تجارت-ترکیه

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا با وزیر تجارت ترکیه دیدار و دو طرف روی تجارت، سرمایه‌گذاری، اتصال منطقوی و انکشاف همکاری های اقتصادی میان دو کشور گفتگو کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که برادر در این دیدار گفته است که افغانستان و ترکیه در طول تاریخ، دو کشور دوست و برادر بوده و اکنون برای انکشاف این مناسبات زمینه فراهم گردیده و نیاز است تا هر دو طرف از آن استفاده خوب نمایند. 

معاون اقتصادی ریاست الوزرا در این دیدار پیرامون توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری در پارک‌های صنعتی، انکشاف تشبثات کوچک و متوسط، بازگشایی دهلیز هوایی میان دو کشور، راه اندازی نمایشگاه‌ها، همکاری مشترک اتاق‌های تجارت و کشور، ایجاد اتاق مشترک تجارتی میان دو کشور و افزایش سرمایه‌گذاری بازرگانان ترکی صحبت‌های همه جانبه کرده‌اند. 

به نقل از خبرنامه، عمر بولات، وزیر تجارت ترکیه به عبدالغنی برادر پیرامون انکشاف تجارت بین دو کشور و تشویق سرمایه‌گذاری ترکی در افغانستان اطمینان داد و افزود که در این مورد ادارات مربوطه باهم‌کار خواهند نمود.

این در حالی است که ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی اوایل هفته گذشته در راس یک هیات وارد ترکیه شده بود.

 

 

دیدار برادر با وزیر تجارت ترکیه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد