با-ادامه-بحران-مجلس-نمایندگان؛-پارلمان-موازی-ایجاد-می-کنیم

شماری از نامزدان معترض انتخابات پارلمانی می گویند که در صورت ادامه بحران در مجلس نمایندگان وعدم برآورده شدن خواست های شان، پارلمان موازی ایجاد می کنند.

به گزارش افغان نیوز: با ختم روند انتخابات پارلمانی و اعلام نتایج آرا، شمار زیادی از نامزدان که اعتراض داشتند، هنوز دست از اعتراضات شان بر نداشته اند.

این نامزدان معترض امروز یک شنبه(2، سرطان) طی یک کنفرانس خبری بیان کردند که دولت باید به خواست های آنها توجه کند.

شمشاد عمر یکی از نامزدان معترض می گوید که نتیجه انتخابات پر تقلب، همین پارلمان کنونی است و کسانی که در پارلمان راه یافته اند، اکثریت شان درایت و شایستگی وکالت را ندارند.

این نامزد معترض می گوید که بحران کنونی پارلمان هم نتیجه انتخابات پر تقلب است و باید مجلس نمایندگان به این بحران نیز پایان دهد.

او علاوه می کند که این وکلا با تقلب و فساد وارد پارلمان شده است و دولت باید به شکایات نامزدان معترض رسیدگی نماید.

آقای عمر تاکید کرد که باید دولت محکمه اختصاصی را جهت بررسی شکایات انتخاباتی ایجاد نماید و کسانی که با تقلب راهی پارلمان شده اند از مجلس نمایندگان خارج گردند.

محمد طاهر رسمتی یکی دیگر از نامزدان معترض در این کنفرانس بیان کرد که انتخابات پارلمانی وجهه ملی و سیاسی دولت افغانستان را نزد جامعه جهانی لکه دار ساخته است.

رستمی اضافه کرد در نتیجه انتخابات کسانی به پارلمان راه یافته اند که نه به قانون باور دارند و نه به مردم افغانستان. زیرا اکثر آنان کسانی اند که به تعصبات قومی، سمتی و لیسانی دامن میزنند و بحران ایجاد می کنند.

در قطع نامه این نامزدان معترض نیز ذکر شده است که اگر تا یک هفته دیگر محکمه اختصاصی برای بررسی قضایی انتخاباتی ایجاد نگردد و بحران مجلس نمایندگان ادامه یابد، آنها پارلمان موازی را ایجاد خواهند کرد.

این نامزدان معترض می گویند که در 33 ولایت افغانستان افراد همسو و معترض دارند و با همکاری آنها این پارلمان را ایجاد می کنند.

با ادامه بحران مجلس نمایندگان؛ پارلمان موازی ایجاد می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد