با-حذف-نام-حکمتیار-از-لیست-سیاه؛-زندانیان-حزب-اسلامی-نیز-آزاد-میشوند

حزب اسلامی میگوید که نام گلبدین حکمتیار از لیست سیاه سازمان ملل حذف گردید و در آینده نزدیک زندانیان این حزب نیز از بند دولت رها خواهند شد.

به گزارش افغان خبر: نادر افغان یکی سخنگویان حزب اسلامی امروز شنبه (17دلو) در تماس تلفنی با آژآنس افغان خبر گفت که بر اساس توافقنامه صلح روز گذشته نام آقای حکمتیار از لیست سیاه سازمان ملل حذف گردید.

وی افزود که بعد از اجرایی شدن این تعهد حکومت، روی آزاد سازی زندانیان این حزب تمرکز میشود و به زودی اعضای این حزب که در حال حاضر در بند حکومت افغانستان است نیز رها خواهند شد.

آقای افغان بیان داشت که در آینده نزدیک آقای حکمتیار به کابل آمده و دفتر رسمی حزب اسلامی به عنوان  به فعالیت آغاز میکند.

این سخنگوی حزب اسلامی علاوه کرد که طرفداران آقای حکمتیار نیز دست از جنگ برداشته و در آشت بس به سر برده اند.

به باور آقای افغان، حکومت افغانستان باید به تعهدات خویش عمل نماید تا سایر گروه های مخالف مسلح نیز به دولت اعتماد کرده، به روند صلح یکجا شوند.

در همین حال امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرائیه بیان میکند که حکومت از این اقدام شورای امنیت سازمان ملل استقبال میکند.

وی در گفتگو با افغان خبر علاوه نمود حذف نام آقای حکمتیار از لیست سیاه سازمان ملل یکی از تعهدات حکومت بود، که به آن عمل شده است.

معاون سخنگوی ریاست اجرائیه بیان داشت که حکومت افغانستان متعهد است تا تمام تعهدات خود را عملی سازد و در مقابل از حزب اسلامی نیز انتظار دارد که توافنقامه صلح عمل نماید.

آقای امید میگوید که در راستای عملی سازی تعدات دو طرف کمیسیون تطبیق توافقنامه صلح کار میکند.

روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشر اعلامیه‌یی بیان کرد که نام گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی افغانستان از لیست سیاه این سازمان حذف گردیده است.

با حذف نام حکمتیار از لیست سیاه؛ زندانیان حزب اسلامی نیز آزاد میشوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد