جنایت-کاران-جنگ-کابل-مجازات-گردند-حکمتیار-جایز-الخطا-است

محمد امین کریم مذاکره کننده ارشد حزب اسلامی بیان داشت که آقای حکمتیار به عنوان یک انسان جایز الخطا است و اگر اشتباهی مرتکب شده، از معذرت خواهی گریز نخواهد کرد.

به گزارش افغان خبر: محمد امین کریم مذاکره کننده ارشد حزب اسلامی، امروز سه شنبه (19دلو) در یک نشست خبری در کابل اظهار داشت که جنایت کاران جنگ کابل باید مجازات شوند.

وی علاوه نمود جنایت‌های جنگیی که در کابل صورت گرفته و گلبدین حکمت‌یار به آن متهم است، از معذرت‌خواهی گریز نخواهند کرد و منحیث یک انسان خود را جایزالخطا می‌دانند.

اما او تصریح کرد که وقتی تا هنوز جرم صورت‌گرفته مشخص نیست و کسی که متهم است تثبیت نشده، معذرت‌خواهی نخواهند کرد.

کریم تاکید کرد که ما طرف‌دار هستیم جنگ‌های کابل به صورت عادلانه و از طریق یک محکمۀ غیر وابسته به تحقیق گرفته شود و بعد از حکم، هر جناحی که محکوم بود، هم مجازات گردد و هم مکلف به معذرت‌خواهی است.

همچنان آقای امین بیان داشت که حزب اسلامی آماده است تا به تعهداتش در قبال توافقنامه صلح عمل نماید، اما دولت نیز در اجرایی شدن تعهداتش کوشا باشد.

یکی از تعهدات حزب اسلامی در توافقنامه صلح، منحل کردن شاخه نظامی این حزب است که در گذشته بخش های از مناطق را در ولایات کشور در اختیار داشت و در برابر نیروهای امنیتی جنگ میکردند.

به گفته این عضو حزب اسلامی، بر اساس قوانین نافذه کشور باید تمام احزاب سیاسی شاخه های نظامی شان را منحل نمایند و به عنوان یک نهاد سیاسی فعالیت داشته باشند.

امین کریم در مورد حقوق زنان نیز گفت که ما از خواهران دعوت می‌کنیم با تمام شهامت و قوت از حقوق‌شان دفاع کنند و چیزی که ما تعهد می‌کنیم، حزب اسلامی در احقاق حقوق‌شان در کنار آنها قرار دارد.

این در حالی است که بخش بزرگ از باشندگان کابل، گلبدین حکمتیار را به عنوان یک جنایت کار جنگی میدانند و تاکید دارند که باید وی محاکمه و مجازات شود.

 

جنایت کاران جنگ کابل مجازات گردند/حکمتیار جایز الخطا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد