با-طالبان-ایدیولوژیکی-به-صلح-نمی-رسیم

ویس احمد برمک، وزیر امور داخله افغانستان در جسله استجواب از مسئولان امنیتی گفت که با طالبان ایدیولوژیکی به صلح نمی‌رسیم و باید جنگید.

به گزارش افغان نیوز: نمایندگان مجلس روز دوشنبه 4 جدی، در مورد حضور داعش، وضعیت امنیتی ولسوالی خوگیانی و برخی از نقاط مختلف کشور پرسش‌هایی را از ویس احمد برمک وزیر داخله، شریف یفتلی لوی درستیز وزارت دفاع و عبادالله عباد معاون امنیت ملی مطرح کردند.

ویس احمد برمک، وزیر امور داخله در مورد جنگ علیه طالبان گفت که با طالبان ایدیولوژیکی به صلح نمی‌رسیم و باید جنگید اما دو گروه دیگر به دلیل مشکل اقتصادی و یا ارتباط خانوادگی و جغرافیایی در جنگ هستند که با آنان می‌توان صلح کرد.

وی تأکید داشت که که داعش یک پدیده خارجی نیست و خارج از کشور نیامده است بلکه توسط استخبارات کشورهای خارجی به وجود آمده است. شریف یفتلی، لوی درستیز وزارت دفاع افغانستان نیز تعداد اعضای گروه تروریستی داعش را ناچیز خواند و گفت که داعش خارجی در افغانستان حضور زیادی ندارد. آقای یفتلی به اظهارات ضمیر کابلوف نماینده روسیه در امور افغانستان اشاره کرد و گفت که کابلوف "مریض" است و دوست دارد حرف‌های کلان بزند.

ضمیر کابلوف، چندی پیش گفته بود که نیروهای ناتو توسط هلی‌کوپتر برای جنگجویان گروه تروریستی داعش در شمال کشور، سلاح و مهمات می‌فرستد. او همچنین اشاره کرده بود که حدود ده هزار داعشی شکست خورده از عراق و سوریه به افغانستان فرار کرده و در مناطق سرحدی با تاجکستان و ترکمنستان جابه‌جا شده‌اند. لوی درستیز وزارت دفاع گفت که حضور 10 هزاری داعش مورد قبول ما نیست. این مقام وزارت دفاع همچنین علاوه کرد که در ماه قوس، 113 رشته عملیات شبانه علیه گروه داعش صورت گرفته و 41 قریه از وجود گروه داعش در ولسوالی خوگیانی پاکسازی شده است. ویس احمد برمک، وزیر داخله در مورد پاکسازی این 41 قریه، گفت که تلاش می‌شود که از قریه‌های پاکسازی شده، مردم مسلح شوند تا از ورود دوباره داعش جلوگیری کنند.

عبادالله عباد، معاون اپراتیفی ریاست عمومی امنیت ملی پاسخ‌های خود را پشت درهای بسته و به صورت سری ارایه کرد.

با طالبان ایدیولوژیکی به صلح نمی رسیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد