طالبان-عامل-جنگ-نیست

عبدالسلام ضعیف گفت که طالبان عامل جنگ در افغانستان نبوده و حکومت نباید از کلمات تهدید آمیز علیه این گروه استفاده نماید.

به گزارش افغان نیوز: عبدالسلام ضعیف، سفیر پیشین طالبان درپاکستان امروز دوشنبه( 4 – جدی) در جلسه ملی مشورتی علمای دینی پیرامون صلح درکابل گفت:« حکومت نباید از کلمات تهدید و خشونت آمیز علیه مخالفان مسلح دولت( طالبان) استفاده نماید، عامل جنگ درکشور طالبان نبوده بلکه حضور نیروهای خارجی عامل اصلی جنگ می باشد.»

آقای ضعیف، جنگ درکشور را تحمیلی و وارداتی از طرف نیروهای خارجی و حامیان تروریستان خوانده گفت؛ حکومت با طالبان از راه مذاکره و گفتگو توافق نمایند و نیروهای خاجی را که عامل اصلی جنگ و بی ثباتی درکشور هستند، بیرون کنند.

وی گفت که با بی اعتمادی میان حکومت و طالبان هیچ وقت درکشور صلح تامین نشده و تصورات نادرست از همدیگر، فضای نا امنی و بی ثباتی را فراهم می کند.

وی همچنان در این جلسه از تعداد زیاد زندانیان طالبان در قید حکومت یاد کرده می گوید، 40 هزار افراد طالبان زندانی هستند که مسوولان زندانها با آنها برخورد نادرست می کنند.

وی تاکید دارد که حکومت و نیروهای امنیتی باید با گروه طالبان از راه تفاهم، مذاکره و اعتماد سازی صلح نموده  و از سخنان تهدید و خشونت آمیز اجتناب نمایند.

این درحالی است که جنگ و نا امنی در کشور، هر روز افزایش یافته و شورای عالی صلح، نقش علمای دین را در آوردن صلح و ثبات در کشور مهم و موثر عنوان کرده است.

طالبان عامل جنگ نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد