با-مسدود-شدن-مرز-دیورند؛-پاکستان-متضرر-میشود

جاوید فیصل می گوید: افغانستان وابستگی اقتصادی به پاکستان ندارد و مبادلات تجاری به نفع پاکستان میباشد؛ به همین منظور باید آن کشور در تلاش بازگشایی گذرگاه مرزی تورخم و چمن باشد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجراییه امروز پنچ شنبه(12 حوت) در نشست خبری به رسانه ها اعلام کرد که افغانستان هیچ گاه وابستگی اقتصادی به پاکستان ندارد و افغانستان باید به خودکفایی های خود اضافه نماید تا به هیچ محصول پاکستان نیازمند نباشند.

معاون سخنگوی ریاست اجراییه افزود: در کنفرانس ایکو پاکستان خود بر باز شدن راه تجارتی با افغانستان را پیشنهاد نمود که قوانین تجاری جهان باز شدن این مرز را به نفع دو کشور به خصوص پاکستان می داند.

آقای فیصل تصریح نمود، با بسته شدن گذرگاه تجاری پاکستان هیچ تغییر عمده ای در بازار تجارت اش با بسته شدن مرزهای تجاری تورخم و اسپین بولدک به میان نیامده و نسبت به سال های گذشته تاثیرگذاری چندانی به نرخ محصول به وجود نیامده است.

دروازده های مرزی تورخم و چمن بعد از حملات انتحاری در ایالت سند پاکستان بسته شد و این امر باعث افزایش بهایی شماری از مواد ارتزاقی در بازار های کشور شده است.

 

با مسدود شدن مرز دیورند؛ پاکستان متضرر میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد