گیرماندگان-مرز-تورخم-با-چرخبال-منتقل-میشوند

سفیرکشورمان در اسلام آباد گفته که پاکستان دلیلی برای مسدود نگهداشتن مرز تورخم ندارد و با ادامه این روند؛ گیرماندگان افغان در آن سوی مرز با چرخبال منتقل خواهند شد.

به گزارش افغان نیوز: بسته شدن گذرگاه مرز تورخم از دو هفته به این سو مشکلات زیادی را در بازار کابل به بار آورده و علاوه بر آن شماری از افغان ها که برای مداوا به آن کشور رفته بودند در آن سوی مرز گیر مانده اند.

عمرزاخیلوال؛ سفیر افغانستان در اسلام‌آباد اعلام کرد که در صورت عدم بازگشایی گذرگاه‌های مرزی از سوی پاکستان در دو روز آینده مسافران افغان از طریق چرخبال از مرز عبور داده خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد که در گفت‌وگو با «سرتاج‌عزیز» مشاور روابط بین‌الملل نخست وزیر پاکستان به او هشدار داده که تداوم این وضعیت و انتقال مسافران افغان از پشت مرزها با چرخبال تصویری نامناسبی از پاکستان منعکس خواهد کرد.

سفیر کشورمان در صفحه اجتماعی خود نوشته که سرتاج عزیز به او گفته است که مرز امروز باز شده است در حالی این گفته حقیقت ندارد.

زاخیلوال اظهارداشت: پاکستان مدعی است که گذرگاه‌های مرزی تورخم و سپین‌بولدک به دلیل جلوگیری از ورود ترویست‌ها به این کشور بسته شده‌اند در حالیکه هزاران نیروی مسلح پاکستانی و تجهیزات لازم برای بررسی عابرین از مرزهای سپین‌بولدک و تورخم در ورودی این گذرگاه‌ها مستقر هستند.

این گذرگاه مرزی دو هفته قبل پس از حمله انتحاری در ایالت سند پاکستان از سوی حکومت اسلام آباد مسدود گردید.

پاکستان مدعی است که افغانستان در انجام این حمله دست دارند و به همین دلیل در ایالت سند پناهجویان افغان را مورد اذیت و آزار قرار دادند.

 

گیرماندگان مرز تورخم با چرخبال منتقل میشوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد