با-کلمه-افغان-مشکل-نداریم؛-ذکر-نام-سادات-الزامی-است

سادات افغانستان اعلام کرده اند؛ با ذکر کله افغان که هویت ملی و رابط حقوقی و سیاسی فرد فرد ساکنان این سرزمین را در تمام جهان منعکس می نماید، مشکل نداریم. اما ذکر نام سادات در تذکره الکترونیکی و دیتابیس آن، الزامی است.

به گزارش افغان نیوز: سادات افغانستان، امروز چهار شنبه(19، ثور) طی یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشتند؛ ما در ذکر کله افغان که هویت ملی و رابط حقوقی و سیاسی فرد فرد ساکنان این سرزمین را با دولت افغانستان و در تمام جهان منعکس می نماید، مشکل نداریم. اما ذکر نام سادات در تذکره الکترونیکی و دیتابیس آن، بر اساس ماده چهارم قانون اساسی، به عنوان پنجمین قوم بزرگ کشور الزامی و از خواسته های اساسی جمعیت میلیونی سادات در سراسر کشور است، که ذکر آن در تذکره جدید به ضرر هیچ قوم دیگر نمی باشد. سادات افغانستان هیچگاه نمی توانند هویت شان را انکار نموده و خود را در اقوام دیگر پیوند دهند.

همچنین در اعلامیه مطبوعاتی سادات آمده که شجرۀ طبیبه آنها از متن دین پاک اسلام برخواسته است و نسب آنها از طریق فاطمه به رسول خدا(ص) میرسد، جزء از پیکر عظیم ملت پر افتخار افغانستان بوده و ریشه عمیق در بافت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و تاریخی این کشور دارند.

این در حالی است که یک بار عریضۀ عدالت خواهانه سادات در ستره محکمه بدون کدام مشکل تفسیر گردید و بار دوم تعدادی کثیری از سادات در ملاقات که با رییس اجراییه حکومت وحدت ملی داشتند، موافقت آن مقام را نیز به دست آوردند، اما تا بحال سرنخ از حل این معضل اجتماعی را بدست نیاورده اند.

 

با کلمه افغان مشکل نداریم؛ ذکر نام سادات الزامی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد