برچسپ-ثبت-نام-رای-دهی-در-کاپی-تذکره-درج-می-شود

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده که پس از این واجدین شرایط رأیدهی می توانند به مراکز ثبت نام مراجعه نموده و تصدیق ثبت نام رأیدهی در کاپی تذکرۀ شان برچسپ زده می شود.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه کمیسیون مستقل انتخابات آمده است که این کمیسیون همواره سعی نموده تا برای هموطنان سهولت های لازم را در زمینۀ ثبت نام رأی دهندگان در سراسر کشور فراهم نماید تا مردم از حق رأی دهی شان مستفید گردیده و عمومیت و شفافیت انتخابات نیز تأمین شود.

هموطنان که در مناطق نا امن زندگی و یا سفر می نمایند، با نصب تصدیق ثبت نام در عقب تذکره های تابعیت اصلی شان، نگرانی های خود را با کمیسیون شریک ساختند. از اینکه مسؤونیت مردم برای کمیسیون نهایت مهم می باشد، بنابرین، کمیسیون مشوره های گسترده یی را با جوانب ذیدخل به ویژه احزاب سیاسی، بزرگان اقوام و جامعۀ مدنی در مورد استفاده از کاپی تذکرۀ تابعیت به عوض تذکرۀ اصلی راه اندازی نمود که در نتیجه اجماع برآن شد که پس از این واجدین شرایط رأیدهی می توانند با کاپی تذکرۀ تابعیت شان به مراکز ثبت نام مراجعه نموده و تصدیق ثبت نام رأیدهی در کاپی تذکرۀ شان برچسپ زده شود. در روز انتخابات، واجدین شرایط رأی دهی کاپی تذکرۀ تابعیت تصدیق شدۀ خود را توأم با تذکره های اصلی شان آورده و از حق رأی دهی مستفید می شوند.

برای شفافیت انتخابات، کمیسیون تدابیر لازم را اتخاذ می نماید تا جلو ثبت نام های متکرر گرفته شود. افرادیکه بیشتر از یک بار ثبت نام کرده باشند، در روز انتخابات از حق رأی دهی شان محروم گردیده و عاملین آن به ارگان های عدلی و قضائی معرفی می شود.

قرار بود پروسه ثبت نام رأی دهندگان در مراکز ولایات بتاریخ ۲۳ ثور به پایان برسد. از اینکه افراد واجد شرایط رأی دهی بتوانند از حق رأی دهی خویش استفاده کنند، کمیسیون تصمیم برآن گرفت که پروسۀ ثبت نام رأی دهندگان را در مراکز ولایات برای مدت یک ماه دیگر یعنی الی تاریخ ۲۲ جوزا ۱۳۹۷ تمدید نماید.

قابل ذکر است که روند ثبت نام رأی دهندگان همزمان در ولسوالی ها از تاریخ ۲۵ ثور الی ۹ جوزا و سپس الی ۲۲ جوزا در قریه جات و روستا ها صورت میگیرد.

برچسپ ثبت نام رای دهی در کاپی تذکره درج می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد