باج-ندهید؛-صلح-با-طالبان-امکان-پذیر-نیست

اعضای حزب مشارکت ملی افغانستان طی یک گردهمایی نمادین اعلام نمودند که صلح با طالبان امکان پذیر نیست و باج دادن به این گروه خیانت به تمام مردم افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز: نجیب الله کابلی، رئیس حزب مشارکت ملی افغانستان، امروز سه‌شنبه( 29، میزان ) در این گردهمایی گفت: تحرکات طالبان در سراسر کشور افزایش یافته و صلح با این گروه امکان پذیر نیست و همه روزه هراس افگنان طالب از میان مردم و نیروهای امنیتی قربانی می‌گیرند.

آقای کابلی بیان کرد؛ حفظ جمهوریت، قوای مسلح، آزادی بیان و حقوق زنان خط سرح مردم افغانستان است و نخواهند گذاشت که ارزش های چند ساله مردم قربانی این گفتگو ها شود.

وی افزود، در این آواخر جنایت گروه تروریستی طالبان به کمک کشور های قطر و آی اس آی پاکستان افزایش یافته و باعث نگرانی مردم افغانستان گردیده است. به گفته او،« باید کشور قطر و پاکستان بالای طالبان فشار وارد کنند تا این گروه به آتش‌بس تن دهد.»

رئیس حزب مشارکت ملی افغانستان تاکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور توانسته در برابر گروه های هراس افگنی به تنهایی ایستادگی کنند و مردم این سرزمین از آن حمایت خواهد کرد.

ازسوی هم، انجنیر محمد روحانی عضو شورای حزب مشارکت ملی می‌گوید که مذاکرات بین الافغانی در قطر یک تمثل بوده و کشور های قطر و پاکستان طالبان را در افغانستان حمایت مالی و تجهیز می کنند.

وی افزود، در حال حاضر گروه طالبان تحرکات شان را بالای بیز های امنیتی افزایش داده و هیچ پابندی به روند مذاکرات ندارند. بنابراین، صلح با این گروه امکان پذیر نیست.

آقای روحانی اظهارداشت که جامعه جهانی و ملل متحد باید جنایت های طالبان را محکوم و روی آتش‌بس سراسری تمرکز نمایند تا دیگر مردم بی گناه به خاک و خون کشیده نشوند.

این درحالی است که کمیسیون حقوق بشر نیز از گروه طالبان خواسته است تا به آتش‌بس سراسری توافق کنند و به کشتار غیر نظامیان پایان دهند.

این کمیسیون افزود: حمله‌های که غیرنظامیان در آن قربانی می‌شوند، در تضاد کامل با قوانین بشردوستانه بین المللی است و مصداق کامل جنایت جنگی شمرده می‌شود.

باج ندهید؛ صلح با طالبان امکان پذیر نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد