باج‌گیری-در-شاهراه‌ها-به-صفر-رسیده-است

مقام‌ها در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گویند که با روی‌کار آمدن امارت اسلامی طالبان در افغانستان، باج‌گیری در شاهراه‌ها به صفر رسیده‌است.

به گزارش افغان نیوز ؛ محمد یونس مهمند، معین اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، امروز شنبه (۲۰، سنبله) در مراسم افتتاح «اتحادیه سراسری شرکت‌های ذوب آهن» گفت که طالبان در قسمت تامین امنیت سرمایه‌گذاران خوب عمل کرده‌اند.

مهمند اضافه کرد که پیش از این در شاهراه کابل - هرات، تاجران مجبور بودند تا در «هفتاد» منطقه به پولیس و‌ زورمندان باج بدهند؛ اما اکنون این رقم به صفر رسیده است.

او‌ خاطر نشان کرد که در دو هفته گذشته وسایط تجاری از هرات الی بدخشان بدون پرداخت حتا یک افغانی تردد کرده‌اند. همچنین در دو هفته گذشته تنها یک تاجر در ولسوالی سروبی - کابل اختطاف شده ولی بعد از دو ساعت با تلاش طالبان آزاد شده است.

مهمند اشاره کرد که در حکومت پیشین در یک ماه؛ این رقم به ده‌ها تاجر می‌رسید. همچنین مشکلات تاجران از ناحیه بانک‌ها حل می‌شود‌‌‌ و آنان میتوانند سپرده‌های شان را در اختیار داشته باشند.

در همین حال، ده‌ها شرکت تولید محصولات فلزی اتحادیه‌ی را زیر نام «اتحادیه سراسری ذوب آهن و فلزات افغانستان» تشکیل دادند.

محمد ادریس فقیری، رئیس عمومی این اتحادیه گفت که به تولیدات فلزی نظیر «ذوب و‌ تولید شمش آهن، سرب، چودن و المونیم»، «بطری سازی»، «هنگر سازی»، «تولید عراده جات» و سایر صنایع فلزی توجه صورت می‌گیرد.

جلوگیری از قاچاق فلزات داغمه، کنترل کیفیت تولیدات فلزی داخلی، ایجاد مارکیت برای فروش تولیدات فلزی به ویژه در قراردادهای حکومتی، مبارزه با سیاست دمپنگ‌ کشورهای همسایه و ایجاد راه حل برای معافیت تعرفه گمرکی ماشین آلات و‌ مواد خام مورد نیاز از اهداف این اتحادیه می‌باشد.

او تاکید کرد که برای نایل آمدن به این اهداف، آنان نیازمند همکاری امارت اسلامی می‌باشند.

شیخ عبیدالله حقانی سرپرست وزارت تجارت نیز در این نشست گفت که امارت اسلامی متعهد است تا سهولت‌های لازم را برای سرمایه‌گذاران در داخل کشور فراهم سازد.

بر بنیاد گفته‌های حقانی؛ تاجرانی که سرمایه‌های خود را در بیرون‌ از کشور انتقال می‌دهند؛ به مردم و‌ وطن خود‌ خیانت می‌کنند.

او‌ همچنین گفت که امارت اسلامی مخالف فساد و‌ باج گیری بوده ‌‌و با افراد متخاطی برخورد می‌کند.

محمد ناصر قادری  رییس شرکت تولیدی راشکو بابا نیز در این مراسم گفت که آنان دیگ‌های بخار تولیدی خود را در حال حاضر به ۴۰ کشور جهان از جمله امریکا و روسیه صادر می‌کنند.

او‌ اضافه کرد که اگر امارت اسلامی در قسمت حل مشکل تاجران اقدام کند، آنان نه تنها افغانستان را به خودکفایی در محصولات تولیدی خود می‌رسانند؛ بل بازارهای جهانی را نیز در اختیار خواهند گرفت.

این درحالی است که گلب‌الدین حکمتیار، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان می‌گوید که کابینه طالبان به‌مراتب نسبت به کابینه اشرف غنی بهتر است.

باج‌گیری در شاهراه‌ها به صفر رسیده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد