صالح-مردم-را-به-مبارزه-علیه-طالبان-فراخواند

معاون اول رییس جمهور پیشین کشور خطاب به مردم اعلام کرده که اسم مستعار همه‌ی ما مقاومت است و برای افغانستان با پنجشیر بایستید.

به گزارش افغان نیوز؛ امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور پیشین کشور در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که علمای دین و بزرگان مردمی در مراسم خاکسپاری دو تن از شهدای پاک و نامدار مقاومت در آبدره و تاواخ ولایت پنجشیر، بر مشروعیت مقاومت و برحق بودن مردم تاکید نمودند.

وی می‌گوید؛ «روحیه اینجا چنان بلند است که من نمی‌توانم برای تعریف و توضیح آن الفاظ بیابم.  مردم در لبیک از مقاومت چنان نعره تکبیر می‌گفتند که گویی هندوکش به صدا آمده باشد.  روایت مقاومت با خون شهدای ما نوشته شد.» 

آقای صالح خطاب به مردم اعلام کرده که پنجشیر برای افغانستان ایستاده است، با پنجشیر بایستید. همچنان در صفحه تویترش نوشته است که اینجا اسم مستعار همه‌ی ما مقاومت است.

در همین حال، عطا محمد نور و صلا‌ح‌الدین ربانی، رهبران حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز ضمن تاکید بر گفتگو به طالبان هشدار دادند که اگر از راه زور حاکمیت کنند، توسعه جبهه‌ مقاومت در سراسر کشور گزینه بعدی ماست.

این درحالی است که سخنگویان نیروهای جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود و امارت اسلامی طالبان مدعی اند که در پی چند روز نبرد، تلفات سنگینی به یکدیگر وارده کرده‌اند.

صالح مردم را به مبارزه علیه طالبان فراخواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد