بازداشت-حامیان-طالبان-با-پرچم-امارت-اسلامی-در-ایران

رئیس پولیس امنیت عمومی تهران از دستگیری گروهی از حامیان طالبان که با پرچم "امارت اسلامی" در پارک ملت تهران تجمع کرده بودند، خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز: در روز اول عید سعید قربان و آغاز آتش بس سه روزه در افغانستان، تصاویری گروهی از مردم در پارک ملت تهران در شبکه های اجتماعی نشر شد که بیرق طالبان را به اهتزار درآورده بودند.

تصاویر این تجمع روز شنبه(11، اسد) در شبکه های اجتماعی به سرعت بازنشر شد و باعث خشم کاربران افغان و انتقاد از حکومت ایران گردید.

علی ذوالقدری، رئیس پولیس امنیت عمومی تهران بدون اشاره به تجمع حامیان طالبان در پارک ملت، انتشار تصاویر آنها را موجب "سوءاستفاده رسانه‌های معاند" دانسته و گفته که دستگیری‌‌ و شناسایی این افراد "با هماهنگی مقام قضایی" انجام گرفته است.

رئیس پولیس امنیت عمومی تهران افزوده که دستگیرشدگان هیچ ارتباطی با "گروهک تروریستی" ندارند.

عارف احمدی، شاهد عینی این صحنه که به پولیس خبر داد و تصاویر را در فیسبوک منتشر کرد، به "انصاف نیوز" گفته که آنها بین ۷۰ تا ۹۰ نفر بودند و نگهبان‌های پارک به آنها کاری نداشتند تا وقتی که پولیس رسید.

این رسانه ایرانی به نقل از نگهبان پارک ملت نوشته است: «تعداد آنها حدود ۱۰ نفر بود... آنها در قسمت بالای پارک پرچم طالبان را به دست گرفتند و به دیگران نشان می‌دادند. زمان زیادی نتوانستند تجمع کنند؛ فقط به اندازه‌ای که ما خبردار شویم و به آنها برسیم. ما آنها را گرفتیم و به کلانتری ۱۴۵ تحویل دادیم و پرچم‌را هم گرفتیم...»

احمدی که عکس های این تجمع را در فیس بوکش نشر کرده، به انصاف نیوز گفته بود که از کرده اش پیشمان است و نمی خواهد بازنشر این تصاویر در شبکه های بین المللی برایش دردسری ایجاد کند.

این درحالی است که هیچ یک از مقامات رسمی در باره بالا بردن پرچم طالبان در پارک ملت، موضع‌گیری نکرده ‌‌اند. ایران در زمان حاکمیت طالبان بر افغانستان نیز این گروه را به رسمت نمی شناخت.

بازداشت حامیان طالبان با پرچم "امارت اسلامی" در ایران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد