بازداشت-چهره‌های-ضد-طالب،-اقدامی-برای-تضعیف-مردم

معاون رییس‌جمهور سابق افغانستان در واکنش به دستگیری قوماندان علی‌پور می گوید؛ گرفتاری چهره‌های ضد طالب و داعش، نیروهای مقاومت را در برابر تروریستان تضعیف می کند.

به گزارش افغان نیوز: احمد ضیا مسعود، معاون رییس‌جمهور سابق افغانستان بازداشت “علی‌پور” یک فرمانده نیروهای خیزش مردمی در مناطق مرکزی را، اقدامی در جهت تضعیف نیروهای مقاومت در برابر طالبان و داعش دانسته و خواهان آزادی فوری او شده است.

آقای مسعود در پیوند به این قضیه در صفحه فیس‌بوک اش نوشته است که ” گرفتاری چهره‌های ضد طالب و داعش نشان می‌دهد که حلقاتی در حکومت در صدد این هستند تا نیروهای مقاومت را به نفع گروه‌های تروریستی از سر راه بردارند.”

گزارش های میرساند که نیروهای امریکایی و سرور دانش در قضیه بازداشت قوماندان علیپور نقش داشته اندا اما دفتر مطبوعاتی سرور دانش تأکید کرده که “این شایعه مطلقا حقیقت ندارد و اتگر قرار بود قومندان علی‌پور با دعوت استاد دانش به کابل بیاید، ضرورت نبود به صورت مخفیانه به کابل مسافرت کند”.

در همین حال نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان نیز دخالت شان را در بازداشت علی‌پور معروف به قوماندان شمشیر، رد کردند.

علی‌پور یکی از فرماندهان نیروهای خیزش مردمی در مناطق مرکزی افغانستان می باشد که روز گذشته در منطقه دشت‌برچی در غرب کابل از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گردید. صدها تن از شهروندان غرب کابل در اعتراض به بازداشت علی‌پور تظاهرات کردند و خواهان رهایی فوری وی شدند.

بازداشت چهره‌های ضد طالب، اقدامی برای تضعیف مردم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد