نظام‌الدین-قیصاری-نمی‌تواند-از-کابل-خارج-شود

سخنگوی دادستانی کل گفته است که اگر نظام الدین قیصاری به‌گونه‌ی مشروط هم آزاد شود، نمی‌تواند از کابل خارج شود و وظایف اش به حالت تعلیق در می‌آید.

به گزارش افغان نیوز: جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل به بی‌بی‌سی گفته است که پیشنهاد آزادی مشروط نظام‌الدین قیصاری از سوی ریاست عمومی امنیت ملی مطرح شده است.

او گفته است: “بر اساس پیشنهاد ریاست عمومی امنیت ملی مبنی بر این که ادعاها بالای نظام‌الدین قیصاری زیاد است و مستندسازی و تحقیق این ادعاها نیاز به زمان بیشتر دارد، به همین دلیل این ریاست خواستار این شده که قیصاری با ضمانت معتبر رها شود و دوسیه‌اش به گونه‌ی عادلانه مورد بررسی قرار بگیرد”.

آقای رسولی افزوده است: تا وقتی‌که دادستانی‌کل ضمانت معتبری دریافت نکند، آقای قیصاری آزاد نخواهد شد.

وی گفته است که اگر نظام الدین قیصاری به‌گونه‌ی مشروط هم آزاد شود، نمی‌تواند از کابل خارج شود و وظایف اش به حالت تعلیق در می‌آید.

این درحالی است که نظام الدین قیصاری از کلیدی ترین فرمانده‌هان جنرال دوستم در ولایت فاریاب بود که بر علاوه فرماندهی پولیس ولسوالی قیصار، فرمانده عمومی نیروهای خیزش مردمی نیز بود. او یکی از جدی ترین چهره‌های ضد طالبان در شمال به ویژه در ولایت فاریاب بود که گفته می‌شود، هفت هزار نظامی داشت. ماموران نظامی حکومت که لباس نظامیان ویژه ارتش را بر تن داشتند، به تاریخ یازدهم سرطان سال جاری، نظام الدین قیصاری را همراه با ۲۷ محافظ اش در شهر میمنه بازداشت کردند.

نظام‌الدین قیصاری نمی‌تواند از کابل خارج شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد