باشندگان-میدان-وردک-خواهان-حل-منازعه-کوچی-ها-و-ده-نشینان-شدند

شماری از باشندگان ولایت میدان وردک در دیدار با معاون رئیس جمهور، خواهان حل نبیادین منازعه میان افراد ده نشین و کوچی ها گردیند.

به گزارش افغان نیوز: تعداد زیادی از بزرگان و متنفذین مناطق مختلف ولایت میدان وردک، با استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور دیدارکرده، مطالبات خود را از حکومت وحدت ملی در میان گذاشتند.

دیدار کنندکان، تأمین امنیت مسیر جلریز ـ میدان وردک، رسیدگی به بخش اول پروژه سرک گردن دیوال، حل منازعات اساسی میان کوچی ها و ده نشین و ارائه خدمات عمومی مناسب به مردم این مناطق را از جمله خواسته های اساسی شان مطرح کرده، خواهان بررسی جدی حکومت مرکزی در مورد علت کندی در روند کار بخش اول پروژه گردن دیوال شدند.

آنها همچنین خواستار توجه فوری حکومت در زمینه حل مشکلات موجود، بین کوچی و ده نشین شده، گفتند حکومت باید راه حل عملی و عادلانه را روی دست بگیرد تا این مسئله به صورت بنیادین و همیشگی حل و فصل گردد.

معاون رئیس جمهور ضمن اظهار قدردانی از حضور دیدارکنندگان به منظور انتقال مطالبات و ارائه مشکلات مردم به حکومت مرکزی، تأمین امنیت و حفاظت از شهروندان افغانستان را از مسئولیت ها و اولویت های اصلی و اساسی حکومت وحدت ملی می باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که در کنار حکومت محلی، بزرگان و متنفذین محلی، نیز از طریق روابط نیک و هم زیستی مسالمت آمیز میان مردم این مناطق، در راستای بر قراری صلح و تأمین امنیت عمومی مانند گذشته تلاش جدی داشته باشند.

استاد دانش، تأکید کرد که حکومت وحدت ملی، در تلاش است که از طریق یک راه حل قانونی و بنیادین، مسئله منازعه تاریخی کوچی و ده نشین را در افغانستان طوری حل و فصل نماید که زمینه زندگی عزت مندانه و مرفه برای تمام شهروندان فراهم گردد.

معاون رئیس جمهور وعده سپرد که مطالبات دیدار کنندگان را از طریق مجاری مربوطه پیگیری خواهد کرد.

منازعه میان کوچی ها و افراد ده نشین به خصوص افراد ده نشین مناطق مرکزی از سال ها به این سو جریان دارد و همه ساله ده ها تن از دو طرف کشته می شوند.

این مسئله چندین  بار در دوران حکومت آقای کرزی مطرح گردید اما حل ناشده باقی ماند.

باشندگان میدان وردک خواهان حل منازعه کوچی ها و ده نشینان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد